afscheid Soraya - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu afscheid Soraya - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

afscheid Soraya

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

09 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

t'is een rustige week geweest maar dat zullen jullie wel lezen.

Maandag 02-02
Vandaag na een lang maar super gezellig weekend weer aan het werk. T werken was stil omdat Soraya een lang weekend weg is, Remco vakantie heeft en Bonito ook dus zat alleen met Hans op Kantoor. Na het werken lekker naar huis dacht ik, bij thuis komst zaten de buurman en Remco in de zon te bakken en waren en hebben nog ff zitten kletsen. S’avonds niets meer gedaan lekker op bed muziek geluisterd en vroeg gaan slapen. K hoop wel dat de regen snel stopt want wordt gek van al die muggen.

Dinsdag 03-02
Vandaag naar BERGENDAl geweest om daar in de keuken training te geven. De weg was redelijk goed dus waren na ander half uur op het resort. T was leuk maar het eerste gedeelte heb ik foto’s gemaakt en geobserveerd wat wel leuk is maar ook saai. Omdat het de laatste werkdag van Soraya is hebben we na het werken nog een lekkere cocktail gedronken gemaakt door Leroy. Het is zo raar zit je op het terras op bergendal en je ziet en hoort het regenen aan de overkant van het water terwijl bij jou de zon schijnt. Bij thuis komst alleen want Remco is zijn ouders van het vliegveld halen en hij slaapt bij zijn ouders de tijd dat ze hier zijn. T was weer een mooie dag echt genieten.

Woensdag 04-02
Vandaag wederom naar BERGENDAL. Deze dag de medewerkers laten zien wat echt schoonmaken is en wat echt schoon is. Aan het einde van de dag begon het echt te storten en het is ook niet meer gestopt. Hierdoor was de weg erg slecht en hebben we er weer lang over gedaan om thuis te komen, dit geen ik niet erg vond omdat ik heerlijk lag te slapen. Thuis gekomen ff omgekleed en samen met de buurman de BBQ klaar gemaakt. De BBQ was erg gelaagd en was half op straat maar weer gezellig met veel Parbo en Borgoe. Ook waren de ouder van Remco aanwezig en hebben zich prima vermaakt tussen alle studenten in. Samen met Nicolle, Femke, Eva, Janeke en ik plannen gemaakt om hier carnaval te gaan vieren met alle bakra studenten op de magische dag vrijdag de 13de! Ik zou zo graag willen laten voelen hoe ik me voel als ik bijvoorbeeld op BERGENDAL ben of zoals bij de BBQ het is echt zo genieten de tempratuur is heerlijk en het gezelschap is altijd in de juiste stemming, eigenlijk is het niet op foto te laten zien je moet hier gewoon geweest zijn! En toch ondanks dat ik zo geniet zijn er momenten dat ik Nederland mis en dan vooral de mensen (familie,vrienden,collega’s enz)en niet het land zelf dat ik mis. Als jullie nou allemaal hierheen komen dan kan ik hier blijven!

Donderdag 05-02
Vandaag weer aan het werk op BERGENDAl en wederom training gegeven aan de medewerkers van de keuken. Omdat mijn huisgenoot nogal luidruchtig was heb ik wel geteld 1 uurtje kunnen slapen dus had ik gedacht dat ik in de auto op weg naar BERGENDAL wel ff bij zou kunnen slapen maar we hadden nog een passagier die echt geen twee tellen stil kon zijn dus kwam helemaal gebroken aan op het resort. Op de terugweg moest ik nog een soort van haasten want ik moest om 6 uur bij Nelly(kraalenvrouwtje) zijn. Bij Nelley hele leuke souveniertje gemaakt! Daarna weer haasten want we zouden om half 8 gaan eten met Hans met vrouw en kinderen, Bonito, Remco met ouders, Soraya en ik. Dit werd 8 uur want het liep allemaal een beetje uit( vrouw he!). Het eten was erg gezellig en lekker. Nog even naar huis geweest om een poging te doen om de buurman mee te krijgen naar de havana maar die was zo dood dat ie toch afhaakte. Havana was weer erg gezellig en heb lekker gedanst.

Vrijdag 06-02
Hans zei gister na het eten tegen me van “ik wil jou morgen niet op kantoor zien!” met andere woorden neem naar een dagje vrij. Dus op zich kon ik uitslapen het zij dat ik om 9 uur een afspraak had bij de schoonheidsspecialist om acrylnagels te laten zetten samen met Soraya. Nadat er 2 uur lang een vrouwtje aan me handen had zitten plukken was het eindresultaat erg mooi. Nog ff snel bij Soraya thuis ontbeten en afscheidgenomen van Soraya want die zou s’middags naar huis vliegen. De rest van de dag naar ’t vos geweest en daar lekker van de zon genoten. S’avonds hadden we een kennismaking met de groep die mee gaat naar Galibi daar van uit gelijk maar door naar la caff en daar dan ook de rest van de avond gezeten. Was weer een gezellige avond hoe kan het hier ook anders!

Zaterdag 07-02
Vandaag heerlijk uitgeslapen (’t was nodig) en pas rond 12 uur wakker. Samen met m’n nieuwe huisgenootje Anke gegeten, had lekker pasta salade gemaakt met tonijn. Ook vandaag maar was dag gehouden en de rest van de dag weinig gedaan. Ook s’avonds niets gedaan en lekker op tijd naar bed gegaan.

Zondag 08-02
Vandaag helemaal niets gedaan geslapen, gegeten en tv gekeken. Is ook wel is een keer lekker en t heeft de hele dag toch geregend dus was niet erg om binnen te zitten.

zo dat was het dan al weer. vandaag weer het begin van een nieuwe week!

liefs

• 09 Februari 2009 - 12:54

Trudy:

Helga,het is fijn dat je het naar je zin hebt maar ik kijk er naar uit dat je weer thuis komt,wij allemaal ook de drie broertjes liefs ma

• 09 Februari 2009 - 13:55

Liesbeth:

klinkt echt gaaf, ben blij dat je het er zo naar je zin hebt!
    Kan me voorstellen dat je eigenlijk niet meer terug wilt!

x Liesbeth

• 09 Februari 2009 - 16:53

Kitty:

Haaaiii Helga!! Wilde even zeggen dat ik door het lezen van je verhalen ook een klein beetje kan meegenieten :) Het liefst zou ik de 26e met Annet meegaan! Heeel veel plezier nog, xxx Kit

• 10 Februari 2009 - 14:58

Tante Margreet:

Ha die helga,
    Ik las steeds de plaats "berg en Dal" ik dacht: "ze is toch nog niet terug.
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet alles gelezen had, dat is zo veel.
    Het is op het ogenblik hier ontzettend koud en regen en wind.
    Je moet er nog even tegen aan als je op de helft zit, troost je maar met dat lekkere weer.
    Ben net terug van de wintersport, ook lekker fris, maar wel zonnig.
    Je doet daar wel van alles he, wel leerzaam.
    Je zal iedereen wel missen, maar wat een uitvinding he dat internet. heel veel plezier en veel werkervaring toegewenst.
    gr. T. Maargreet.

• 14 Februari 2009 - 10:44

Debbie:

Hey Helga!!
    Ik kreeg van gree te horen dat je een site heb, dus ben even je belevenissen gaan checken! Leuk zeg daar in het suriname ervaringen opdoen. Geniet er lekker van! Ik ga je dit jaar dus niet tegenkomen met carnaval maar dat hebben ze in suriname ook toch?

xx nichie debbie , enjoy!

• 15 Februari 2009 - 15:28

Oma ,Nico,Jenny,kids:

Hoi Helga
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt . April komt al dichterbij , maar dat
    merk je niet als je het leuk hebt.
    Oma zit hier bij ons en
    doe jou de hartelijke groeten , geniet en studeer nog maar een poosje lekker daar zo ver weg. Kus ook van Sanne en Rens
    groetjes van Nico,Jenny
    en Oma en de kids.