Vertrek Martijn en 2de X Parabello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Vertrek Martijn en 2de X Parabello - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Vertrek Martijn en 2de X Parabello

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

02 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

hey allemaal,

hoest daar? hier is alles nog steeds goed. t wordt warmer en zonniger dus kan niet beter.

Maandag 26-01
Vandaag weer brak aan het werk. Kijk nu al uit naar het komende weekend. Na het werken samen met Martijn naar huis want Remco blijft in bergendal. Een beetje slap aan het ouwehoeren geweest en toen moest ik ineens opschieten want ik moest ook nog naar salsa les. Salsa was weer erg leuk we hebben vandaag de laatste voorbereidingen gedaan op het afdansen van donderdag. Daarna naar huis en nog ff muziek geluisterd en toen lekker gaan slapen. Het is trouwens vandaag ook chinees nieuwjaar en aangezien er hier meer chinezen wonen dan creoolse mensen wordt het hier door vele gevierd. Ik dacht lekker te kunnen gaan slapen maar door al het vuurwerk ging dat toch minder gemakkelijk dan ik gewild had.

Dinsdag 27-01
Vandaag weer lekker gewerkt aan m’n opdracht voor school. Ook stelde Hans voor om te gaan helpen met het geven van trainingen en ook zelf trainingen gaan geven aan het personeel over HACCP. Ook vandaag weer overal in de stad vuurwerk te horen. Na het werken nog ff een powernap gedaan en daarna met de jongens wezen eten bij Dumpling.

Woensdag 28-01
Vandaag weer gewerkt. Tis de laatste werkdag voor Martijn. Na het werken weer snel door want had afgesproken met Karine om te gaan hardlopen. Wat een hel was dat zeg k had een maand niet meer gelopen en het viel zwaar tegen maar achteraf was het heerlijk voelde me weer helemaal vol energie. Vanaaf hadden we ook een eetafspraak met Nicolle en Femke om daar mijn Surinaamse kip recept te komen maken. Na het eten voegde buurman Peter zich ook bij ons en hebben we tot laat nog op het balkon Djogo’s zitten drinken. Morgen weer vroeg op zal wel weer zwaar worden.

Donderdag 29-01
Vandaag weer gewerkt dit maal zonder Martijn. ’t Is gelijk een heel stuk rustiger. Rond een uur of 3 kwam Martijn naar het werk voor de afscheidsborrel van hem en Soraya. De borrel ging gepaard met speeches en cadeau’s. Wij ( ik en Remco ) hadden Martijn een foto collage gegeven van de afgelopen 2½ maand en Soraya de uitvergrote foto die genomen is met oud en nieuw met onze stagebegeleiders. Ik kon echter niet te lang blijven hangen op de borrel van ik moest s’avonds nog afdansen voor salsa. Dus snel naar huis onderweg nog ff een paar schoenen gekocht! ( tis ZO goedkoop hier ). ’t Afdansen ging goed had 1 nee en 4 ja’s ik moest vrolijker kijken en m’n stijl iets aanpassen. Na het dansen gelijk door want we hadden het afscheidsdiner van Martijn bij Miroso. Het eten was weer gezellig en lekker na het eten weer door naar de Havana. De Havana was ook weer als vanouds gezellig was rond 4 uur thuis.

Vrijdag 30-01
Vandaag een vrije dag genomen omdat vorige week zo slecht bevallen was na de weinige uurtjes slaap. Maar kom echter niet uitslapen want had afgesproken om met Nicolle en Femke te gaan winkelen( Alweer )dus brak uit bed denk ik, k ga nog ff een wasje draaien is de wasmachine kapot heb dus weer met de hand moeten wassen. T winkelen was leuk heb weer een jurkje gekocht en een nieuw paar slippers want de oude waren op. Om 3 uur was de taxi er om Martijn op te halen en naar het vliegveld te brengen en hebben toen dan echt afscheid genomen van Martijntje. ’t Zal stil worden zonder hem maar we krijgen al snel weer vervanging over 10 dagen komen er 2 nieuw bewoners bij we zullen zien wat dat brengt. Hij is nog geen 2 uur weg of hij belde al, ik sliep dus nam niet op maar hij smste al snel dat ie ons ging missen en dat ie iets voor ons achter gelaten had. Hij had voor Remco en mij een fotolijstje gemaakt in die van mij foto’s van mij en Martijn en in die van Remco van hem en Martijn. Echt leuk! Om 6 uur waren Eva en Janneke bij mij ook weer te gaan shoppen dit keer ben ik alleen mee geweest en heb niets gekocht. Weer thuis snel omkleden want we gingen weer uiteten dit keer bij de Zansibar en daarna door naar La caff. Het was er weer erg gezellig.

Zaterdag 31-01
Wat een heerlijke dag vandaag! Heerlijk uitgeslapen (tot 09:00) en dan wakker worden in de zon die al een aantal uren hoog aan de horizon staat en die je huid verwarmt. Het is gewoon onmogelijk om hier chagrijnig wakker te worden. De tijd gaat zo snel Januari is al weer voorbij en ik zit er al bijna weer 3 maanden. Vandaag gaan we met een aantal naar Parabello. Hier ben ik al is geweest maar omdat het zo mooi is en in verhouding weinig kost dus gaan we nog een keer!heb begon allemaal zo mooi maar tegen de tijd dat we aan kwamen waren er al weer veel wolken dit mocht de pret niet drukken. Hebben heelrijk genoten en de afsluiting was natuurlijk weer met regen! Na de trip snel om kleden want we gingen met elkaar nog uit eten! Zijn bij een pasta restaurant geweest waar je zelf je pasta mag samen stellen. S’avonds hadden we nog een feestje bij de Belgische vroedvrouwen en daarna door naar de ZaZaZoe. In de ZZZ nog heerlijk salsa gedanst. Het mooie aan deze discotheek is dat er een zaal is waar nog ouderwets partner gedanst wordt compleet met een houten dansvloer en waar de mannen de vrouwen nog ten dans vragen. Ik met me gala jurkje aan voelde me helemaal een prinsesje.

Zondag 01-02
Vandaag lekker uit geslapen rond een uur of 12 suf wakker geworden en in de zon gaan zitten. Ook vandaag nog ff wat wezen drinken in de stad met Ivo. Daarna nog wat gerelaxed thuis en lekker gaan slapen.

Zo dit was mijn week dan al weer. Vandaag weer het begin van een nieuwe week. Zit nu al op de helft van mijn stage. het aftellen is dus al begonnen.

Foto’s: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/

Liefs,

  • 02 Februari 2009 - 11:30

    Ferdy:

    Zo te lezen heb je daar al een aardig leventje opgebouwd! Je komt nog wel terug toch? :(

    Heel veel plezier nog!

    Liefs Ferdy

  • 02 Februari 2009 - 15:33

    Kim:

    Wow, meis, wat een leven!! Klinkt echt fantastisch!! Stappen, Slapen, Eten, Drinken.. Geniet maar lekker, want zal over paar maandjes weer een flinke omschakeling worden!!

    Heel veel plezier nog!!
    Liefs, Kim

  • 02 Februari 2009 - 16:20

    Corien:

    Hallo Helga.
    Ik kan me voorstellen dat het bij jullie stil is: hier niet meer!!!
    En als-ie niks te zeggen heeft is het nog niet stil: dan rammelen al zijn botten door elkaar.:D 't Is hier KOUD!
    Succes met 'aftellen', maar doe niet teveel moeite want het gaat vanzelf en sneller dan je denkt.

  • 02 Februari 2009 - 18:08

    Martine:

    Hey meis!

    Wat een fantastisch leven heb je daar! Je haalt echt alles eruit wat erin zit! Mis je hier wel hoor... maar zoals je zegt vliegen de maanden voorbij... over paar maandjes gaan wij gewoon weer op stap!

    Liefs, Martine

  • 04 Februari 2009 - 11:35

    Annet:

    Hey Helga!

    Voor jou is het aftellen om naar huis te gaan begonnen. En ik ben al druk aan het aftellen voordat ik naar Suriname mag! (nog 22 dagen! :D)
    Vandaag mn visum opgehaald, lang moeten wachten, maar het is gelukt! Het MKV schijn ik in Suriname op te kunnen halen.. Ik ben benieuwd!

    Ik begin er helemaal zin in te krijgen door al je verhalen (al vind ik het wel spannend allemaal hoor!)

    Tot snel!!

    Kusjes :)

  • 05 Februari 2009 - 19:42

    Angelia:

    Heej Helg!
    Even weer hier een berichtje sturen hoor haha!:P

    Jeetje.. wat een leven heb jij zeg!:P.. Moet jij ook nog wel eens werken??:P Ik hoor alleen maar dat jel euke dingen aan t doen bent! Haha.. nej hoor dat vind ik juist leuk voor je;) lekker genieten van deze maanden.. Je kom toch wel terug naar Nederland hea..ondanks al je leuke ervaringen??:P..
    Mis je wel hoor!
    We moeten dan een heleboel stapavonden in gaan halen haha!
    Nou we mailen verder nog!!
    Leuk weer op de hoogte te zijn van de dingen die je daar mee maakt;)

    xx Liefs!

    Nog 2,5 maand!!

  • 06 Februari 2009 - 16:09

    Jacqueline:

    Hej dame. Super al die enthousiaste verhalen van jou. Ik wilde dat ik nog jong was;-) dan wist ik het wel. Geniet nog maar heel veel want voordat je het weet ben je weer terug in werkelijke wereld;-)
    LIefs van ons allen uit Benschop

  • 07 Februari 2009 - 11:51

    Bert En Joke:

    Hoi Helga,
    Gisteren hebben Bet en ik je vader opgehaald voor de 1e vrijdag!!!!
    Ik kreeg je mobiel mee voor Annet, over 18 dagen
    neemt ze hem mee.
    Groetjes Joke

  • 07 Februari 2009 - 16:42

    Trudy:

    Helga, wat een mooi zwart jurkje heb je aan,je ziet er mooi uit.Ik ben heel trots op je,geniet van deze tijd liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 29175

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: