weekend Ayo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu weekend Ayo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

weekend Ayo

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

23 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

hey allemaal,

hier weer een berichtje van mij het aftellen is nu echt begonnen nog 22 dagen en dan is het avontuur weer over. kijk er naar uit om jullie weer te zien maar weet ook zeker dat ik dit ga missen. nou nog veel plezier met het lezen van een van mijn laatste verhalen en tot snel.

Maandag 16-03
Vandaag weer aan het werk na een lekker lang weekend. Ben gister redelijk verbrand en dat is vandaag nog goed zichtbaar. S’avonds een beetje doelloos voor de tv gezeten en vroeg gaan slapen.

Dinsdag 17-03
Vandaag weer aan het werk. Hans, Benito en Remco waren naar BERGENDAL dus zat alleen op kantoor. Vandaag vroeg gestopt omdat ik me weer niet echt lekker voel. S’avonds toch tegen beter weten in uiteten geweest met Ravina bij de Optimist. Was erg gezellig had haar als weer een tijd niet gesproken.

Woensdag 18-03
Vandaag weer een poging gedaan om te gaan werken maar al na 3 uurtjes was ik zo beroert dat ik weer naar huis ben gegaan en de rest van de dag op bed gelegen heb. S’avonds heb ik s’avonds met de meiden the nootboek gekeken hun aan de chocolade en de wijn voor mij echter alleen water .

Donderdag 19-03
Vandaag toch weer gaan werken want wil graag naar de Havana vanavond aangezien ik vorige week ook al niet geweest ben. Na het werken heel even op bed gelegen en toen kwamen Nicol en Femke al om te gaan hard lopen ( wat ik overigens niet gedaan heb ) en kwamen met het idee dat ik me vast op zou tutten zodat ik gelijk met hun mee kon om samen met hun en hun ouders te gaan dineren. We hebben gezellig bij Mirosso gegeten er moest soms we een beetje ondertitelt worden want ik spreek natuurlijk geen plat twents maar het is een hele verrijking voor je woordenschat!! Na het eten door naar de Havana wat weer een en al gezelligheid was ik dit keer niet aan de alcohol omdat ik nog steeds niet beter ben. Ook waren de heren van OBO aanwezig in de Havana. Heb het niet heel lang gemaakt en ben netjes thuis gebracht door Ollie een van de heren van OBO Oja voor de gene die niet meer weten wat dat was OBO is “Ons Bij Ons bij ons ben je thuis”.



Vrijdag 20-03, Zaterdag 21-03 & Zondag 22-03
Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 12 uur en daar na me klaar gemaakt voor de trip die ons te wachten staat. We moeste om 3 uur op de verzamel plaats aanwezig zijn en hoe we het ook probeerde het lukte niet we zijn om half 3 vertrokken maar kwamen als nog 10 min te laat. Deze Surinaamse heren zijn stip op zijn Nederlands en niet zoals wij zijn, wij zijn Stipt op zijn Surinaams. We waren als nog als een van de eerste studenten die aanwezig waren maar goed. Uit eindelijk vertrokken we om 4 uur met in totaal 40 personen. Bij OBO krijgt iedereen een bijnaam zo ben ik dit weekend Voorzitter Prinses La Kroes AKA Borrel, is Remco Brat Pitt, Anke Angelia Jolie en Charlot Paris Hilton. Het sterren team mocht met de limo mee (een bus je waarvan je de stoelen kunt draaien zodat het net lijkt of je in een limo zit) met onze Sheik. Na ongeveer ander half uur rijden kwamen we aan op Ayo. Ayo is een plaatsje waar vakantie huisjes staan van wel gestelde Surinamers en is gelegen aan de Suriname rivier. Na de aankomst eerst iedereen een plaatsje vinden voor je hangmat en natuurlijk ETEN!! Mevrouw de wit heeft zich bij ons sterren team gevoegd en is gedoopt tot Prinses Annet. Na het eten deden we een kennismakingsspelletje dit onderbegeleiding van het OBO lied van onze gitarist die mee is brengt gelijk een goede sfeer. ook is er natuurlijk tijd voor Merenque. Dicht bij Ayo is er een brug is toen deze net af was er een boot tegen aan is gevaren en er een stuk ingestort is de brug is dus jaren geleden gesloten en er staat nu dus ook maar een halve brug. Het mooie van deze brug is dat je er een geweldig uitzicht vanaf hebt op de rivier dus wij s’avonds met ze alle er naar toe om sterren te kijken en te genieten. We lagen net koud op de brug of ik werd een partij beroerd dus ben terug gegaan en direct met aspirines me hangmat in gekropen en een poging gedaan om te gaan slapen.

Na een redelijk slechte nacht (er waren er 2 die onwijs snurkten) al vroeg wakker. Na het ontbijt zijn we met de boot naar de overzijde van de rivier gebracht en daar kwam later ook de bus en zijn we vertrokken naar Blaka watra. De dag begon zo mooi met de zon maar onder weg krijgen we al regen. Na ongeveer een uur rijden komen we aan bij Blaka watra. Blaka watra betekent zwart water en is een kreekje met een kleine zoela er in met zwart water. We hebben de hele dag lekker gezwommen, gezond, geschuild voor de regen en gegeten en de meeste zaten al vol aan de drank. Rond een uur of 4 waren we weer terug op Ayo en daar was ook een van onze stage begeleiders Benito. Hij heeft daar ook een huis en was daar met zijn broer, zus en dochtertje. Nog even gezellig met hem staan praten. Voor de rest van de middag lekker zitten tjillen en wederom eten. S’avonds toen het al donker was had sanne het idee om te gaan varen en we dat dan ook in uitvoering brachten en zijn met ollie, sanne, nog een meisje en de kapitein op kaaimannen wezen jagen en sterren wezen kijken! Om 12uur werden de verjaardagen gevierd er waren er 2 op de dag zelf jarig en omdat Remco deze trip voor zijn verjaardag kreeg werdt hij ook nog extra in het zonnetje gezet. De rest van de nacht heerlijk gezeten en geluisterd hoe een van de heren zijn eigen varianten maakt op de bekende Surinaamse liedjes maakt en hard gelachen.

zondag ochtend werd wakker met regen maar wel heerlijk geslapen. Nog lekker lang in de hangmat blijven liggen en kletsen met Annet en rustig wakker worden. douchen, ontbijten en toen met de boot naar de jodensavanha gebracht. Jodensavanha is zijn ruïnes van een oude joodse kolonie. Was opzich wel interessant en zijn daarna door gelopen naar een geneeskrachtige bron en naar rodo dotie (rode aarde) een indianen dorp. Op de terug weg weer in de hitte terug gelopen iedereen snakte naar een verfrissende duik. Ik was moe en heb de rest van de middag geslapen. Daarna alles weer inpakken en opruimen en klaar maken voor de terug reis. Ollie was met de boot gekomen en vroeg of ik met hem mee terug ging en mocht nog iemand mee nemen en heb co toe mee genomen. Terug op de verzamel plaats moesten we nog vrij lang wachten op de rest en hebben toen een taxi terug naar huis genomen. Het was een gezellig en ontspannen weekend. Thuis eerst maar is lekker gedoucht en daarna nog wat wezen drinken met ollie en toen eindelijk weer lekker slapen in me eigen bedje.

Liefs,

p.s. de foto’s staan weer op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/ nog niet alle foto’s staan er op krijg er mogen nog meer!

oja we hebben ook de luxe gehad dat onze over buurvrouw Jolijn mee ging en zij een pro is in het maken van mooie foto's en de juiste camera er voor heeft ze had alvast een paar collages gemaakt met foto's die staan er ook al op!

  • 23 Maart 2009 - 13:57

    Jolijn:

    Het was een topweekend! Erg gezellig gehad met jullie (eigenlijk zoals ik het elke dag erg gezellig heb met jullie!!)
    tot vanavond!

  • 23 Maart 2009 - 15:09

    Trudy:

    mooie fotos Helga,heb je nog last van muggen? liefs ma

  • 23 Maart 2009 - 15:32

    Angelia :

    Jeeeeeeeeej je komt nu echt bijna terug naar Nederland!!
    Zo te zien maak je elke dag nog vanalles mee daarzo! Denk ook zker dat je een moment krijg dat je terug wil.. voornamrlijk met het vreselijke weer hier in Nederland!:S:P
    Wel balen dat je een momentje ziek bent geweest.. maarja dat hoort er ook bij hea!:S (helaas)
    K ga nu maar eens je foto's bekijken!:P hihi

    Doeii xx Liefs van Angel

    P.s. Spreekj e voor de rest op msn wel hihihi

  • 26 Maart 2009 - 00:13

    Suus, Mar En Taniya:

    Ey Helga!
    Wat een leuke foto's, die gaan we stelen! Was echt een topweekend! Voel je je inmiddels al wat beter??

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 29148

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: