Aftellen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

30 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

hey,

hoe is het met jullie? hier nog altijd alles goed. Hier is nog een van mijn laatste berichtjes en tot snel.

Maandag 23-03
Vandaag na weer een heerlijk weekend dan maar weer aan het werk. De dag begint vroeg en duurt lang voor me gevoel. Na het werken eerst maar weer is slapen. Om 5 uur kwamen Femke en Nicol om te gaan hardlopen ook Kat de buurvrouw voegde zich bij ons en hebben heerlijk een rond je hard gelopen. Het was vandaag kat d’r verjaardag dus besloten we om met ze alle pizza te gaan bestellen. Wat blijkt nu ze kunnen geen bestelling aan van 14 pizza’s. wat anders dan maar uiteindelijk is het 10 uur en eet ik soep we is waar van de dumpling vandaan maar toch. Na het eten lekker gaan slapen want ben gebroken.

Dinsdag 24-03
Vandaag wederom gewerkt. Na het werken een poging gedaan om te gaan slapen maar het was te warm op mijn kamer dus ben maar in de huis kamer gaan liggen. En hebben vast een voorproefje gedaan op onze Disney film avond door de liedjes van Disney te luisteren. S’avonds naar Femke en Nicol gegaan om daar de maraton Disney films te gaan kijken. Femke had films geregeld dus wij vol verwachting kwam ze aan met nep films oja 2 waren wel echt waar van 1 het niet deed en de ander het vervolg was op de kleine zeemeermin! Helaas maar toch een leuke avond gehad.

Woensdag 25-03
Vandaag weer lekker gewerkt. We gingen vandaag op tijd naar huis want t was warm. Thuis aan gekomen zien we een hele hoop mensen staan en heel veel rook in onze straat. Wat blijkt nu staan er 3 huizen achter ons in brand! Echt bizar gewoon binnen 15 min waren heel de huizen weg. T was maar goed dat de wind de andere kant op stond anders moesten wij ook nog vrezen voor ons eigen huis. Na dat de brand zo goed als was geblust heb ik nog even op de bank m’n ogen dicht kunnen doen voor dat Femke kwam. We zouden gaan hardlopen maar omdat ik van maandag nog blaren op mijn tenen had zijn we ander half uur gaan lopen!. Daarna was het haasten geblazen want moesten om 9 uur bij Zsa Zsa Zsu zijn en moesten nog eten ook. Hebben lekker macaroni gegeten bij Femke en Nicol. Het lukte ons om om 9 uur aanwezig te zijn om te gaan bowlen! Het was echt heel leuk want ik ben OBO Bowling kampioen 2009 geworden. Ook hebben we met de voorzitter van OBO, de Sheik besproken om een OBO NL op te gaan zetten.

Donderdag 26-03
Vandaag voor de verandering weer is gewerkt. Na een lange maar productieve dag eerst maar weer is een slaapje doen want vanavond is het begin van het weekend. Na het slapen me op tutten en dan naar Marlieke want daar gaan we pannenkoeken bakken en eten. Voor mij alleen bakken want ik lust geen pannenkoeken. Daarna op naar de Havana en daar weer eens heerlijk gedanst dit was al twee weken geleden en heb er dus extra van genoten ook omdat dit een van de laatste keren zal zijn dar ik daar kom het afscheid komt steeds dichterbij.

Vrijdag 27-03
Vandaag heerlijk uit geslapen en daarna besloten om naar ’t vos gaan en daar een middag heerlijk aan het zwembad te liggen en bij te kleuren want ja nu kan het nog. ’s Avonds naar zus en zo geweest voor het afscheidsetentje van Melijn. Daarna door naar La Caff om daar de gezelligheid voort te zetten tot in de late uurtjes.

Zaterdag 28-03
Na een vrij korte nacht toch weer vroeg wakker. Om de kater te verwerken alle meubels naar buiten gesleept en de vloer gedweild en daarna lekker op de bank buiten in de schaduw gezeten aangezien ik gister een overschot aan zon heb gehad en m’n huid rood gloeiend is. Ben vandaag in een zeer goede bui want heb ook besloten om te koken dus heb lekkere pasta salade gemaakt voor het huis. Daarna moesten we nog een soort van opschieten want we hebben vanavond een bier estafette bij een van de heren van OBO. De teams bestaan uit 4 personen en wij hebben 1 heer en 3 vrouwen dus zijn we gedoopt tot PMV ( pimp met vrouwen ). De eerste ronden mogen we gelijk al tegen Hollywood het team waar Remco in zit. Verrassend genoeg winnen we de PMV het! In de finale was het Nederland tegen Suriname en wij van PMV stonden natuurlijk in de finale helaas verloren we wel. Maar door al het bier was de sfeer wel opper best. Na te veel bier en dronk naar huis gegaan of beter gezegd gebracht want heb geen idee hoe ik thuis ben gekomen.

Zondag 29-03
Het begint bij een gewoonte te worden maar vanochtend weer met een kater wakker geworden. En bij deze beloof ik dat ik nooit meer bier ga drinken en al zeker geen estafette wat voel ik me beroerd! Ben vandaag ook maar begonnen met het uit ruimen van mijn kast want in de 5 maanden dat ik nu hier zit verzamel je een hoop zooi. Ook m’n kleding uit gezocht dat ik niet mee neem naar Nederland maar aan het kindertehuis geef waar Anke werkt. De rest van de dag gewoon lekker getjilt. S’ avonds roti gegeten met Koen en Sanne en daarna maar vroeg me bedje in want morgen moet ik toch weer fit zijn om te werken.

Liefs,

Foto’s staan weer op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/ de foto’s van de bier estafette komen van de week nog.

  • 30 Maart 2009 - 10:55

    Ferdy:

    Hoi Helga,

    Ik ben er sinds vandaag eindelijk achter wat getjilt is.. Dacht dat het 1 over ander Surinaams spelletje ging :P Ik weet nu dat je chillen bedoelt! :D Haha je blijft ook wel een muts he :P. Als je terug komt gaan we eerst is lekker een biertje in de kroeg halen! Het wordt hier nu ook beter weer!

    Tot snel Helga!

    Liefs Ferdy

  • 30 Maart 2009 - 11:20

    Jelle:

    Heey Helgje!

    Het wordt nu echt aftellen voor iedereen! Aardig brandje zo te zien! Te snelle snelkook rijst voor Surinamers zeker...? Geen gewonde gevallen hoop ik.. Kom maar weer snel terug...dan kan je ons al je verhalen/belevenissen vertellen!

    Tot snel!

    XXX

  • 30 Maart 2009 - 11:30

    Dennis:

    Heeey Feestbeest!

    Het aftellen is zeker begonnen, het einde komt in zicht. Vind het wel weer gezellig als je terug bent hoor! Geniet nog ff van de laatste weken, maar dat komt vast goed ;)

    Kusje!

  • 30 Maart 2009 - 11:35

    Liesbeth:

    Geniet nog van je laatste dagen!

  • 30 Maart 2009 - 13:51

    Henny:

    Hoi helga,

    Wat zal jij moeten wennen in nederland. Of verlang je ernaar om weer in dat kouwe kikkerland terug te komen Het begint nu eindelijk wat mooier weer te worden dus misschien is de overgang dan niet zo groot voor je. Geniet er nog van en we zien elkaar spoedig weer

  • 30 Maart 2009 - 13:53

    Ronald:

    Wat lees ik nu? Brand? ik ben niet gepiept...

    maar goed, denk ook niet dat ik binnen 15 minuten aanwezig had kunnen zijn... ;-)

    Het zal wel weer wennen worden als je terug bent... minder slapen, minder drinken, minder katers, minder stappen....

  • 30 Maart 2009 - 15:04

    Trudy:

    Helga gefeliciteerd met je boling kampioenschap,goed gedaan messie liefs ma

  • 30 Maart 2009 - 16:59

    Jacqueline:

    Aftellen, voor jou misschien wat minder leuk, je laat immers een leuke tijd achter je maar je ziet ook je familie en vrienden thuis weer. Wij (Marije en ik)tellen ook af maar dan om te vertrekken. Stoppen met bier drinken.....tja dat heb ik je lieve :p oom hier vaak horen zeggen maar helaas........het lukt toch niet. Ben benieuwd of jij sterker bent ;-)
    Misschien zie ik je nog voor ons vertrek maar dat wordt erg kort dag. Kom iig na mijn reis ff bijkletsen. Geniet nog maar van alles daar.
    Dikke kus vanuit Benschop

  • 02 April 2009 - 16:10

    Team Hollywood:

    Hallo lid van PMV,

    Ik wil bij deze mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik jullie op mijn weblog "gootstenen" heb genoemd. Ik had niet voorzien dat jullie het op deze manier zouden opvatten. Ik hoop dat dit excuses wordt aanvaard.

    Met vriendelijke groet,

    Bestuur Team Hollywood


  • 03 April 2009 - 06:29

    Corien:

    Hallo Helga
    Zelfs ik tel af...
    Suriname zit ook een klein beetje in mijn bloed. Door het mooie weer hier (nu) is thuiskomen wel makkelijker dan in januari, na het licht en de warmte die jullie gewend zijn.
    Eenmaal thuis zullen we een reunie organiseren, BBQ hier?, met alle papsen en mamsen erbij, alle verhalen en alle foto's.
    Tot het zover is: geniet daar nog even goed!

  • 06 April 2009 - 12:18

    Jolijn Geurts Van Kessel:

    Buurvrouw, ook jou ga ik supererg missen!!
    Nog even lekker feesten de laatste dagen en dan krijgen jullie rond juli/augustus een keertje mail over mijn Paramaribo-PoolParty ;):D
    En tussendoor natuurlijk ook een beetje contact houden he ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29152

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: