Een week vol water! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Een week vol water! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Een week vol water!

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

16 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal,

hoe is het nu met jullie? is het een beetje vol te houden in dat koude Nederland? hier is het nog steeds goed te doen. Een land als Suriname verveelt en slaapt nooit! veel plezier met het lezen van mijn verhaal weer en wees niet te jaloers :-p!

Maandag 09-03
Vandaag totaal uitgerust opgestaan en vol goede moet een poging gedaan om naar het werk te komen. Het heeft zo hard geregeld en veel vanacht en nog steeds dat de straten tot een halve meter onder water staan je kan dus niet te voet de stad bereiken dus dan maar een taxi gebeld maar door dat iedereen met de auto wil was het zo druk dat al het verkeer vast stond. Dan toch maar te voet proberen om op het werk te komen maar halve wegen zijn we al zo nat dat het geen zin meer heeft en dus gaan we terug naar huis om om te kleden en tegen de tijd dat we klaar zijn is Benito onze stagebegeleider bij ons en brengt hij ons naar het werk. Ander half uur later dan normaal zitten we dan eindelijk op kantoor en kan de werkweek beginnen. De rest van de dag is de regen nauwelijks gestopt maar was de water afvoering beter en liepen de straten langzaam leeg. S’avonds op dubbel date samen met de buurvrouw. We zijn naar een basketbal training wezen kijken. Gewoon een stel licht ontvlambare mannen die gepassioneerd hun spelletje spelen en zo af en toe elkaar op de bek slaan in het heetst van de strijd. Niet echt iets bijzonders dus we hebben dan ook moeten beloven ze nog een kans te geven.

Dinsdag 10-03
Er is gister 92 cm water gevallen in één dag! Ziek toch zo veel. Door dat er zoveel water is gevallen is de tempratuur ook flink gezakt en wat bij mij de oorzaak was van een griepje. Heb vanochtend nog wel geprobeerd om te werken maar ging echt niet. We hebben toen nog even geld gestort voor het MKV en toen door naar huis. De rest van de dag op bed gelegen heb daarom m’n lunch afspraak met Virgel ook af moeten zeggen. Helaas volgende keer beter. S’avonds was het de bedoeling om naar Lustig te gaan maar aangezien ik me niet echt beter voel en morgen wel even de stad in wil ga is dus maar heel wijs slapen. Helaas is de regen nog steeds niet gestopt en zorgt voor een hoop problemen in de stad. Winkels, scholen en bedrijven zijn gesloten omdat de straten weer onder water staan en mensen niet naar hun werk kunnen komen. Je zult op de foto’s wel zien wat ik bedoel.

Woensdag 11-03( Holi pakwa )
Holi pakwa het nieuwjaar voor de Hindostanen waar bij er met gekleurd talk poeder en verf wordt gegooid. Aangezien ik nog niet beter was heb ik de hele dag op bed gelegen. De rest van het huis ook want die zijn gister nog wezen stappen. Om half 7 zouden we werden we op gehaald voor de meeting over het weekendje Ayo met OBO. De meeting was bij een snackbar van een van de leden van OBO waar we gezellig onder een hapje en een drankje werden vermaakt met gitaar muziek. Ook hebben we het programma van de dagen door gelopen wat ons te wachten staat. Ook Annet gaat dit weekend mee! Na afloop nog een beetje gedanst maar omdat ik nog niet beter ben toch maar vroeg naar huis. Aangezien onze chauffeur genoeg gedronken had besloot ik om zelf te gaan rijden. Dit was echt gaaf aangezien het water nog steeds niet gezakt is.

Donderdag 12-03
Vandaag vroeg me bed uit en nog steeds ziek, maar k moet wel want vandaag gaan we weer voor het MKV op pad. 4 uur later en een hele winkel aan papier in moeten vullen hebben we dan gedaan wat we konden doen en is het afwachten we hebben ondertussen een verblijfsvergunning aan moeten vragen. Of het het nog waard is weet ik niet we zijn nog minder als een maand in dit land. Maar goed als je het dan hebt mag je dan ook een jaar blijven als je wil. Van uit de vreemdelingen dienst maar gelijk naar huis want het heeft me niet goed gedaan dat zitten en wachten ben nu nog beroerder. Een van de heren van OBO is zo lief geweest om me warme soep te komen brengen thuis en een middeltje dat ik op me borst en nek moet smeren zodat ik meer lucht krijg. Als ik s’avonds wakker wordt is het idd beter. Nog even gezellig met de huisgenoten gekletst en dan toch maar weer naar bed.

Vrijdag 13-03 ( vrijdag de 13de )
Vandaag vroeg op gestaan want de afgelopen dagen heb ik meer dan voldoende kunnen slapen dat ik energie te veel heb. Voel me weer prima heb alleen een vervelende kriebel hoest. We gaan vitamientjes in slaan op de centrale markt. Heb heerlijke grapefruits, pompelmoes en papaja’s gehaald als ik nu niet helemaal beter moet worden. ook zijn we druk met de voorbereidingen van het feest van morgen voor Remco, Katelijne en Nicol. Foto’s laten ontwikkelen, lijsten maken, collage maken enz. ook hebben we op de markt de ingrediënten gehaald voor Sauto soep en gaan vanaaf een poging doen om dit te gaan maken. Anke had een pakket van thuis gekregen en in dit pakket zat ook het spel met de bel ( alcohol spelletje ) en dit hebben we dan ook de rest van de avond gedaan. Rond half 12 kwamen we aan in La Caff geen van ons alles meer echt nuchter. Om 12 uur was het dan zo ver en werd Remco 21 jaar. Dit hebben we nog uitgebreid gevierd tot in de late uurtjes.

Zaterdag 14-03
Vandaag lekker uit geslapen. En het is vandaag voor het eerst sins dagen weer mooi weer een goed voorteken voor vanavond. Aangezien iedereen een zware kater heeft van gister avond is het tegen 2 uur dat er leven in het huis komt. Ik had de pech dat ik om 9 uur al door het thuis front wakker werd gebeld wat wel leuk was om ze weer ff te horen hoor! Anke en ik bleven thuis de rest ging zwemmen in ’t vos. Wij heel stiekem taart, slinger en ballonnen gehaald om het huis te versieren. S’avonds samen met Nicol en haar houders, Femke en haar ouders, ons huis en de buren wezen eten bij Cosanostra wat erg gezellig was maar wat ook snel moest omdat er bij ons thuis een tuin feest gegeven werd door Remco, Nicol en Kat die jarig of bijna jarig zijn. Het feest was een echt suc6 en gezellig. Je zult het op de foto’s we zien. Om 12 uur was het dan de beurt aan Nicol die is 23 geworden dus champagne! Om twee uur ging iedereen naar de Za Za Zu om daar verder te feesten maar aangezien ik al gaar was haakte ik af en ging lekker slapen.

Zondag 15-03
S’ochtends al vroeg wakker gebeld omdat iemand iets bij ons thuis moest ophalen helaas. De stap buiten mijn kamer was een grote shock want het wat een zooi van heb ik jou daar! Na ja snel maar weer de ogen dicht doen en verder slapen. De tweede keer tegen 12 uur wakker geworden en in de tuin me kater verwerkt. Toen besloten om te gaan zwemmen bij ’t vos maar eerst moest er nog wat op geruimd worden. tegen 1 uur konden we dan eindelijk een verkoelende duik in het koude water nemen. Het was weer een heerlijke dag de zon die volop scheen en erg warm was, het koude water en gezellige mensen om je heen wat wil je nog meer! omdat het de verjaardag van Nicol is wilde haar huisbazin graag koken en waren wij daarvoor uitgenodigd. We hebben heerlijke roti gegeten maar na het eten had iedereen zo’n after dinner dip dat we ook weer vroeg naar huis zijn gegaan! S’avonds zie je vaak pas hoe verbrand je bent dit was bij mij ook het geval ik lijk wel een gekookte kreet! Maar goed als de zon er is moet je er van genieten toch?

Liefs,

p.s. foto’s van deze weer staan natuurlijk weer op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/

  • 16 Maart 2009 - 13:22

    Kitty:

    Heeey Helga,
    hopelijk voel je je inmiddels wat beter! fijn dat de regen nu een beetje is opgehouden, heb de foto's gezien stond idd behoorlijk blank ;)
    vind het echt super om jullie verhalen te lezen! veel plezier nog de laatste weekjes en pas goed om mn zusje :)

    xxxx

  • 16 Maart 2009 - 17:29

    Ro En Fioon:

    heey meis,

    Jeetje minder dat je ziek ben geweest, maar gelukkig weer opgeknapt en lkr genoten... wij hebben een weekje vakantie gehad, over het weer zal ik me maar niet uiten mmmm ...
    Nog een paar weekjes en dan ben j weer lkr gezellie hier...

    liefs Ro en fioon

  • 16 Maart 2009 - 19:54

    Jacqueline:

    Hey wijffie. Dat is minder, ziek zijn maar ook dat komt dus voor in het warme Suriname;-) Voor jou nog even en je bent weer in ons koude kikkerlandje, wordt ook qua temperatuur weer wennen. Marije en ik tellen dezelfde dagen maar dan om weg te gaan naar de VS. De een komt thuis de ander vertrekt. Geniet nog maar heerlijk die paar weken want thuis wacht het 'gewone' leven weer. Liefs vanuit Benschop

  • 19 Maart 2009 - 12:19

    Bert De Wit:

    Hallo Helga

    Leuk om al die verhalen en ervaringen te lezen en de foto's te zien. Wat betreft de regen kun je beter in Nederland zijn denk ik zo aan de foto's te zien. Het uitgaan gaat je ook goed af, al wordt je er wel ziek van ;)
    Geniet met volle teugen!!!

    Groetjes en een knuffel Berrrrrrrrt

  • 22 Maart 2009 - 01:07

    Nicol :

    heej lief meiske!je bent nu heerlijk op trip! het is heeeeel erg, maar mis je nu al!whaha wat moet dat worden straks in Nederland?? We gaan er de komende 3 weeken nog ff goed van genieten!zie je van de week weer met onze film marathon whahaha!!
    Ik ga zo naar la caff en daarna zsa zsa zu, zal er 1 op je drinken!
    liefs je half huisgenoot ;)

  • 22 Maart 2009 - 21:17

    Nico En Jenny:

    Weer even je laatste belevenissen gelezen .
    Wat een water in de straten joh !Je voelde je
    jezelf meer in een boot als in de auto denk ik !
    (best gaaf natuurlijk)
    Hopenlijk ben je weer
    goed opgeknapt . Ziek zijn en dan ook nog zo ver weg is niet fijn .
    Wat een mooie foto's en het ziet er ook gezellig uit bij jou daar !
    Het aftellen is begonnen .Lijkt me ook wel weer fijn om thuis te zijn (zowel voor jou als voor de thuisblijvers die ook aan het aftellen zijn .
    Nog veel plezier daar !

  • 23 Maart 2009 - 00:56

    Femke:

    Hey Muts

    Heb je het weekend wel gemist hoor!!!

    Liefs Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 29154

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: