Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Brownsberg - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Brownsberg

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

17 December 2008 | Suriname, Paramaribo

hey allemaal

tis weer een druk weekend geweest maar wel heel leuk. bedank ook nog voor de kaartjes vind ik echt leuk om die te krijgen!!

Donderdag 11-12
Overdag een half dagje gewerkt en s’middags lekker wat huishoudelijke dingentjes gedaan. Er was vanavond een verjaardags feestje van Ivo en Wouter dus daar zijn we met het huis naar toe geweest was gezellig en weer veel nieuwe mensen leren kennen. Hier na ben ik met een aantal voor het eerst naar een echte salsa club geweest. Dit was echt zo leuk iedereen is druk aan het dansen en zelfs als bakra wordt je gewoon de dansvloer op getrokken en dan ga je een poging doen om ook maar salsa te dansen.

Vrijdag 12-12
Vandaag eerst een lange dag gewerkt. S’avonds nog salsa wezen dansen en dan vroeg naar bed want morgen er vroeg er uit.

Zaterdag 13-12 & Zondag 14-12
Vanochtend om 8 uur vertrokken richting Brownsberg. Na ruim 4 uur rijden over de Afobakka kwamen we aan op de top van brownsberg met een betoverend uitzicht op het dr. Prof. Blommenstein meer of wel het Brokopondo meer. Elton onze gids op deze trip had voor een lunch gezorgd van loempia’s en bakabana’s na deze gegeten te hebben zijn we op weg gegaan naar de Irene en de Leo watervallen. Dit was een tocht van ongeveer 70 minuten berg afwaards lopen kwamen we aan bij de Irene val het lijkt niet zwaar maar het valt tegen omdat het best stijl was. Bij de Irene val hadden we de gelegenheid om lekker af te koelen onder de waterval en ons voor te bereiden om te klim tocht omhoog. De terug tocht viel zwaar tegen het was echt afzien. Onder weg zijn we ook nog langs de Leo val gelopen deze was minder mooi dan de Irene maar wel leuk om te zien. Bij terug komst heerlijk gegeten wel weer standaard kip, rijst, kouseband en bakabana’s. tijden het eten kregen we een stortbui maar zo plotseling als het kwam verdween het ook weer. na een korte nachtelijke wandeling door het woud ( opzoek naar spinnen en slangen die we niet gezien hebben )gedaan te hebben lekker met een parbo’tje of een borgoe cola bij het kamp vuur gezeten en zelfs onder een prachtige sterre hemel salsa gedanst wat wil je nog meer. Na een een korte nacht ( om 2 en 6 uur werd je gewekt door de brul apen ) om 8 uur ontbijten en je voorbereiden voor de volgende wandeling van 3 uur richting het meer. tijden de wandeling van alles gezien maar vooral de mooie natuur. Aan gekomen bij het meer gingen we per boot naar stone-einand. Deze tocht over het meer was prachtig in het ondergelopen gebied zijn de boomtoppen van de ouden bomen nog boven het water te zien echt een bijzondere ervaring. Aan gekomen bij stone-eiland nog ff chillen en een warme lunch en dan weer op weg naar de stad. Iedereen was zo moe van de afgelopen dagen dat ze bijna allemaal in slaap vielen op de afobakka. Als afsluiting was er weer de prachtige sterre hemel die in de stad niet te zien is maar in het binnenland wel. Het was vermoeiend maar echt iets om nooit meer te vergeten.

Maandag 15-12
Vandaag weer naar bergendal geweest daar niet bijzonder veel gedaan alleen foto’s gemaakt van het ressort. S’avond nog even foto’s uit gewisseld met kristel en foto’s gekeken met Victor en weer de was gedaan want zit de komende dagen ook weer in bergendal.

Er staan ook weer nieuwe foto’s op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/

Dinsdag 16-12
Vandaag druk geweest in bergendal. Samen met het keuken personeel en Soraya ( ook een stagier ) het magazijn in gericht. Je begint nu de vorderingen goed te zien het park ziet er steeds meer aangekleed uit mag ook wel als het zaterdag geopend moet worden. Ook vandaag een luiaard gezien! S’avonds nog salsa weze dansen en uit eten met Ravina omdat zij voor de kerstdagen terug naar Giana gaat.

• 17 December 2008 - 14:41

Angelia:

Zo zo.. volgens mij moet jij mij als je terug ben ook maar eens leren salsa dansen! Super leuk!

Zo leuk heb je gwn wilde aapies gezien zoals ik op het filmpje zag:P haha cool..

Leuk dat je weer dingetjes heb mee gemaakt.. je bent er maar druk mee!:D

Nou spreek je wel weer!!
    Mis je wel hoor helga!

xx Liefs

• 18 December 2008 - 18:23

Diana:

ik zat even rond te hyveee en zag jou staan en dacht! he helga heeft vast leuke foto's van Suriname! ik had van de week namelijk voor een vakantie te kijken maar het is geen Suriname geworden maar Kaapverdie ligt er dicht bij toch?haha

Ik wou even zeggen dat ik je foto's erg leuk en mooi vind! hoe is het daar? naar je zin? wil je nog terug?

Nou in iedergeval kom ik nog een keertje langs om je foto's te kijen en wil ik je nog veen fun toewensen!

Groetjess xx

• 20 December 2008 - 21:52

El:

heey meis,
    zit ik net je foto`s te kijken, zie ik toch wat leuke hutjes en mooie palmboompjes voor in de tuin!!!! Zou je bijna vragen zo,n leuk boompje mee te nemen haha:P
    Helaas past een boom van 12 meter niet in je koffer!
    Veel plezier nog en ben benieuwd naar je nieuwe verhalen!!

xxxies el

• 25 December 2008 - 11:27

Stephan Corinne Jero:

he helga
    hoe is het ermee
    zo te zien heb je het goed naar je zin
    we wensen jou prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar
    groetjes van stephan corinne jeroen en raymond

• 27 December 2008 - 20:42

Kitty, Joke En Bert:

Hoi Helga,
    Zo te zien gaat het goed met jou.
    Je moet ons maar salsales geven, als je weer in het land bent. Wie weet kan annet je dan assisteren.
    Groetjes van ons allemaal, een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2009.
    Liefs van Kit, joke,Bert en de rest van de familie.