Een rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Een rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

11 December 2008 | Suriname, Paramaribo

hey allemaal

de week is al weer bijna om. heb een rustige week gehad. ga van het weekend weer leuke dingen doen maar dat horen jullie nog. eerst mijn belevenissen van deze week.

Woensdag 3-12
Vandaag weer lekker op kantoor gezeten voor de verandering. S’avond samen met Ravina wezen hardlopen. Was weer heerlijk.

Donderdag 4-12
Vandaag weer naar bergendal geweest. Hier hebben we vandaag geholpen met sjowen van de meubel voor in de huisjes. In dit land mag je niet zo maar foto’s maken van mensen omdat ze geloven dat je dan een stukje van hun ziel mee neemt. Dus na heel lief vragen of het alsjeblieft mag hebben we nog wat foto’s mogen maken dit is erg lachwekkend want ze willen dan het liefste met jou op de foto. Vanuit bergendal naar zanderij ( het vliegveld ) gereden om Soraya ( andere stagiere bij kersten ) haar ouder op te halen. T was een lange dag want was pas rond half 9 thuis.

Vrijdag 5-12
Vanavond is het dan sinterklaas avond of zoals ze het hier noemen kinderdag. Er is eigenlijk weinig van te merken het sinterklaas gevoel leeft hier niet. Vandaag was het werken leuk ben samen met mijn stage begeleider en de assistent resort manager naar de Burgoe (de bekendste rum uit Suriname) fabriek geweest om daar afspraken te maken over de levering van drank bij bergendal ook zijn we naar Parbo bier geweest (de grootste bierbrouwer van Suriname) om daar het zelfde te doen. Dit was best wel interessant om bij aanwezig te zijn. S’middags samen met Ravina wezen lunchen bij Spanato. Thuis gekomen snel haasten om naar Brookie te gaan voor mijn eerste salsa en merenge les te gaan. Dit was heel intensief maar wel erg leuk om te doen vanaf nu ga ik dat 2x per week doen. Daarna nog wat met alex, Martijn en Remco aan de waterkant wat gegeten. Was gewoon te moe om nog te gaan stappen dus ben lekker naar me bedje gegaan. Vandaag wederom een warme maar regenachtige dag geweest.

Zaterdag 6-12
Vandaag weer lekker wezen winkelen. Niet dat ik wat gekocht heb maar gewoon lekker in de stad gelopen en kerstkaartjes op de post gedaan. Verder eigenlijk bijzonder weinig gedaan (behalve de huishoudelijke dingen als wassen en schoonmaken). S’avonds weer bij Spanato wezen eten het was gister zo lekker dat we er nog eens gingen eten dit keer samen met Alex en Ravina. S’avonds verder nog een filmpje gekeken en toen vroeg naar bed.

Zondag 7-12
Vandaag wederom een rustige dag we zouden gaan zwemmen bij VOS maar omdat de regen vandaag in grote getale uit de hemel kwam vallen ben ik thuis gebleven. S’avonds met Ravina en Alex bij het pannenkoek en poffertjes huis wezen eten. Later die avond nog film gekeken met Moud. Al met al dus een rustig weekend ook wel is lekker.

Maandag 8-12
Vandaag lekker op kantoor gezeten. Heb veel kunnen doen heb het draaiboek voor F&B afgemaakt, heb de missende ISO onderdelen ontworpen en nog wat kleine dingentje. Ook vandaag weer wezen hardlopen dit keer extra hard gepuched door een van de meiden die ook mee gingen dus zal morgen wel spierpijn hebben.

Dinsdag 9-12
Vandaag weer naar bergendal geweest. Was een druk maar leuke dag en heb veel kunnen doen in de lodges. Ze hebben van die opgevoerde golfkarretjes sins vandaag op het resort rijden echt lache dingen om mee te scheuren. Ben vandaag ook door een beest gestoken heb geen idee welk beest maar m’n hand is helemaal opgezet. Bij thuis komst gelijk weg voor mijn 2de salsa les. Dit was weer geweldig vind het zo leuk om te doen. Later op de avond met het huis wezen eten omdat moud donderdag weg gaat . Heb heerlijk gegeten maar vind het niet leuk dat ze weg gaat nu zit ik alleen nog met de jongens in huis.

p.s. heb zeker spierpijn vandaag!!

Woensdag 10-12
vandaag weer naar bergendal geweest. Was wel weer leuk het is zo jammer dat het zo gewoon aan het worden is. Het schiet wel op je verandering zijn nu goed merkbaar het begint nu echt op een resort te lijken. Heb vandaag ook zelf naar huis mogen rijden over de Afobakka weg echt super gaaf, het regelde keihard en er was echt veel water op de weg en ik maar scheuren echt zo cool om te doen. Het enige na deel is dat ze hier links rijden, dit is echt zo wennen. Morgen krijg ik mijn certificaat dat ik geslaagd ben om over de Afobakka te rijden!! Dit krijg ik wel is waar van mijn baas maar toch leuk. Ga vanaaf ook zuurkool eten met Ravina om dat zij nog nooit echt Nederlands gegeten heeft vond ik het wel leuk om zuurkool te maken. Er zijn trouwen heel veel Nederlandse producten te verkrijgen, echt heel fijn.

Liefs

  • 13 December 2008 - 13:29

    Truus:

    Hoi lieve Helga

    Zo te horen heb je aardig je draai gevonden daar in Suriname,leuk om al die belevenissen van je te lezen.Heel veel plezier nog en laat dit een onvergetelijke tijd voor je worden

    Liefs Truus

  • 16 December 2008 - 09:48

    Henny En Jos:

    Dag helga

    Wat leuk om al je ervaringen te lezen. Je komt tijd tekort. maar fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier is het grauw en grijs maar iedereen is volop bezig met de kerstlichtjes en de grote kerstboom (zendmast)brandt weer dus het is wel weer sfeervol. Bij ons verder alles goed We blijven je volgen Klopt het trouwens dat er maar weinig fotos te zien zijn of doe ik iets verkeerd. Ik zie alleen de fotos van de eerste week en ik ben ondertussen benieuwd hoe je er nu uit ziet lekker bruinverbrand. Helga veel succes weer en tot de volgende keer

    lieve groet van Henny en Jos en fijne feestdagen

  • 16 December 2008 - 13:10

    Angelia:

    Heej Helga!
    Zo ik heb weer ff tijd om een berichtje achter te laten hoor:$
    Heb het super druk gehad en ben ook een paar dagen ziek (geweest)..
    Hoe is het verders met jou?

    Wat me wel opvalt is dat je nog steeds aan het hardlopen ben!:P haha wat goed van jou!
    Als je weer in Nederland ben dan gaan wij natuurlijk gwn ouderwets een takke end fietsen natuurlijk!:P(A)

    Maar goed buiten dat.. zie ik dat je weer van alles heb meegemaakt:P volgens mij vermaak jij je over het algemeen wel daar!
    Echt leuk voor je :D

    Vind wel jammer dat ik nu niet met de kerst en oud en nieuw met jou ken zijn.. gwn met stappen enzo:( vind k wel heel jammer!
    Ga je daar verder nog wat doen met kerst en oud en nieuw of dat niet??

    Nou ik ga weer stoppen..

    We mailen nog!

    Xx Liefs van Angelia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29170

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: