Pool-party!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Pool-party!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Pool-party!!

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

09 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

hoi hoi,

hier weer een berichtje uit het regenachtige suriname.

Maandag 02-03
Vandaag weer begonnen met werken de dag ging gelukkig snel voorbij want had genoeg te doen. Na het werken had ik afgesproken met Nicol en Femke om te gaan hardlopen. Omdat ik me al een aantal weken erg moe vol en volgens de co’s hier zo zou dat kunnen komen door een gebrek aan groente en fruit heb ik maar besloten om vitamine pillen te gaan halen en te kijken of ik me daardoor beter ga voelen. Dus vandaag naar de apotheek geweest ik had verwacht dat die pillen hier best wat kosten dus ik een berg geld mee genomen blijkt dat die pillen hier 3 SRD kosten voor 30 stuks! Das dus echt helemaal niets he dat is 10 SRD cent per stuk en dat dan nog is gedeeld door 3.50 dan heb je het in euro’s echt bizar gewoon maar goed ik heb me pillen. Vandaag ben ik ook weer voor de eerste keer sins weken weze hardlopen en het was best een soort van zwaar zal morgen ook wel spierpijn hebben maar goed dat hoort er bij. Naar na lekker bij de dumplin eten gehaald en terwijl wij aan het wachten waren tot het klaar was hebben we een gezellig gesprek gehad met een Nederlands stel van middelbare leeftijd dat net naar buiten kwam en die vertelde dat ze aan het back-pakken waren echt cool dat ze dat op die leeftijd nog deden. Toen het eten klaar was weer naar huis waar we nog foto’s uitgewisseld hebben van afgelopen weekend.

Dinsdag 03-03
Vandaag wederom gaan werken. Moest moeite doen om vandaag niet te lachen want heb zo’n beetje overal spierpijn! Na het werken niet echt veel gedaan eigenlijk alleen de was en daarna nog een filmpje gekeken en vroeg gaan slapen.

Woensdag 04-03
Vandaag weer gewerkt was verder niet bijzonder. Na het werken weer wezen hardlopen wat heerlijk was omdat het door de regen afgekoeld was. Ook vandaag contact gehad met Annet en afgesproken om vrijdag naar La Caff te gaan. Ook heb ik vandaag weer kaartjes ontvangen wat altijd leuk is! Er zijn ook nog steeds een aantal problemen met het visum vandaag kregen we te horen dat als je niets onderneemt en illegaal blijft zoals nu dat je bij je vertrek gecontroleerd wordt je terug naar de stad moet voor een stempel waar door je je vliegtuig mist en je een boete krijgt van $250,-. Nu kregen we vandaag de kans om mee te gaan naar Frans Giana en daar iligaal de grens over te steken en dan weer terug te komen naar Suriname. Maar na overleg met onze stage begeleider zien we hier toch van af en gaan we Kersten gebruiken om een legale manier te vinden om als nog aan het visum te komen. Het is allemaal een gedoe en dat nog binnen 6 weken geregeld moet gaan worden. Een week of 2 geleden was ons huis uitgenodigd om te komen eten bij Fabian een Surinaamse jongen die ook help-out is bij salsa les en we hem daar ook van kennen. We hebben eigenlijk een workshop gekregen hoe je Surinaams moet koken. Het was erg gezellig en hebben veel gekookt eigenlijk te veel maar het was heerlijk na afloop ook nog even salsa gedanst want ja hij kan gewoon goed dansen dus dan sla je dat niet af toch? Tegen half 12 naar huis gegaan want ondanks dat het zo gezellig was begint de werkdag morgen weer vroeg.

Donderdag 05-03
Vandaag uiterst fit en was al vroeg me bedje weer uit om te gaan werken want het is vandaag de laatste dag van de werkweek! YEA!! T’is weekend!! Helaas nog niet helemaal we zijn net te weken gekomen dat het nog is $ 150,- gaat kosten om het visum voor elkaar te krijgen. Om 4 uur dan eindelijk weekend. Thuis aangekomen natuurlijk eerst weer ff slapen, dacht ik. Ik lag nog geen twee tellen op bed of ik hoorde stemmen buiten het waren Femke en Nicol die ik de hele dag al niet te pakken kon krijgen. Eenmaal binnen vertelde ze dat ze vanochtend beroofd waren, alles weg laptop, telefoons, geld en school spullen enzo. Ze zijn gewoon op de fiets op weg naar hun stage overvallen. ’t Is de tweede keer in m’n tijd hier dat ik een onveilig gevoel krijg je denkt dat je de stad nu onderhand wel kent waar je wel en niet moet komen maar toch niet alles is wat het lijkt. De rest van het huis moest dansen dus ging ik na het eten naar Nicol en Femke en daarna naar de Havana. Om bij de Havana te komen was ook nog heel wat het duurde 45 min voor dat onze taxi eindelijk besloten had om op te komen dagen. Eenmaal in de Havana was het weer echt genieten heb heerlijk gedanst. Wat ik helemaal super vond was dat er tot 2x toe iemand naar me toe kwam om me te zeggen hoe goed ik danste! Cool he. Wij zijn nog tot in de kleine uurtje gebleven aangezien iedereen van ons weekend heeft. YEA!!‘T weekend is begonnen.

Vrijdag 06-03
Vandaag niet echt uitgeslapen k denk dat, dat komt omdat ik nog in me werk ritme zit. Maar goed gister avond een leuke jongen ontmoet en vandaar daarmee wat afgesproken om wat te gaan drinken dus om 1 uur moest ik weer helemaal fis en fruitig zijn. Het was erg gezellig en zijn een beetje weze winkelen en hebben bij verschillende tentjes wat gedronken.
Bij thuis komst even een uurtje de oogjes dicht want anders hou ik het niet vol al dat stappen. S’avonds wat weze eten met Anke in de stad en daarna weer naar huis om bij ons gezellig nog wat te drinken. Had Annet ook uit genodigd om te komen en die bracht haar vriendinnen mee dus werd weer een gezellige boel. Rond half 1 naar La Caff gegaan met ze alle dit was ook weer erg gezellig. Als ik het allemaal zo beschrijf dan lijkt het of ik niets anders doe dan stappen, feesten en lol maken.

Zaterdag 07-03
Vandaag heerlijk uit geslapen. rond een uur of 12 werd ik pas wakker en heb daarna gelijk maar de was gedaan. Aangezien ik om 2 uur weer moe was heb ik NOG een uurtje geslapen. Dit was maar kort want om 4 uur moesten we eigenlijk klaar zijn voor de poolparty. Dit was natuurlijk niet het geval. We kwamen rond 5 uur aan op resort waar de party gegeven werd. De party werd gegeven door kwinten die dit voor zijn verjaardag deed hij is vandaag 26 geworden. T was echt super cool naast het zwembad was er ook nog een sauna en een bubbelbad te beschikking. Omdat we een origineel cadeau wilde geven hadden we een brasband gehuurd om een half uurtje te komen spelen. Dit was echt zo gaaf heelrijk in de pool staan swingen! Om 11 uur was de party afgelopen en ging iedereen naar huis om zich om te kleden om vervolgens naar de Za Za Zoe te gaan waar het feest zicht voortzetten. In de ZZZ kwam ik Annet ook weer tegen en hebben samen gefeest tot inde kleine uurtje.

Zondag 08-03
Vandaag weinig anders gedaan dan slapen, slapen en nog is slapen. Oja tussen het slapen door heb ik ook nog een was gedaan! Actief he. Lig ik lekker te slapen gaat me telefoon. Belt Lottie!! Helemaal leuk zit ze bij lekzicht dus hoorde gelijk ook de rest van de crew daarzo met de meest onzinnige opmerkingen die ik al die tijd hier moet missen. Helemaal leuk zo’n belletje. Maar gaat nu weer lekker verder slapen want heb een hoop slaap in te halen…

liefs,

p.s. er staan natuurlijk weer foto's op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/

  • 09 Maart 2009 - 10:51

    Liesbeth:

    Het klinkt idd niet veel anders dan, party, party, party! Maar wta houdt je ook tegen?! Geniet ervan en succes met je visum!

    xx

  • 09 Maart 2009 - 11:18

    Ferdy:

    Hoi Helgje,

    Nog maar een maandje he... Zal vooral alleen maar gaan feesten :) Je bent wel een slaapkop zo te lezen :P Hopelijk kan je nog je visum regelen! Tot snel weer!

    Liefs Ferdy

  • 10 Maart 2009 - 16:21

    Sandra:

    Heeey, het was zeker een leuk feestje bij Kwinten :)
    Ik ben alweer in het koude Nederland, als ik jullie was zal ik lekker daar blijven :)
    Ik heb trouwens een leuke foto van ons gevonden :P
    Geniet ervan
    Ayo xxx sandra

  • 12 Maart 2009 - 22:05

    Bert En Joke:

    hoi Helga,
    volgens mij is het daar ook een groot feest....
    Annet melde ook al dat je goed kon dansen
    als je weer thuis bent, moet je het ook maar eens aan ons laten zien.
    liefs van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 29176

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: