Schildpadden!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu Schildpadden!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

Schildpadden!!

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

23 Februari 2009 | Suriname, Paramaribo

Zo daar is weer een van mijn verhalen ik hoop dat jullie nog niet verveeld zijn met mijn dag tot dag belevenissen? dit was echt weer een week om nooit te vergeten maar het gaat zo snel voor je het weet ben ik weer thuis!

Maandag 16-02
Vandaag weer aan het werk gegaan. Me lichaam nog doet nog wel zeer van gister. De werkdag ging snel. S’avonds naar Broki geweest om bij de dansles te kijken van Femke, Nicolle en de buurman. Daarna nog wat gedronken met ze alle bij de buurman in de tuin. Oja dat vergeet ik bijna gister is ook onze nieuwe huisgenoot aangekomen een jongen met de naam Koen. Koen is een CO en werkt in het ziekenhuis. Gezellig nu zit het huis vol ( wel druk hoor s’ochtends.

Dinsdag 17-02
Wederom een werkdag vandaag. Op kantoor niet veel bijzonders gedaan. Na het werken weer ff slapen moet ff wat op bouwen voor van het weekend. S’avonds hadden we een afscheidsdiner van Natasja die weer terug ging naar België. We zijn van tcha mim wezen eten en was weer erg lekker.

Woensdag 18-02
Vandaag weer gewerkt. Ik was zo moe dat ik halve wegen de dag bijna in slaap viel het eerste wat ik dus ook deed toen ik thuis was, was een slaapje doen. S’avonds waren we uitgenodigd bij de buurvrouw om te leren hoe je roti moet maken met een klein gezelschap. Het kleine gezelschap groeide en groeide en zo kwam het dat het hele balkom bij de buurvrouw vol zat met studenten en dat zij aan het koken was. De roti was heerlijk en het eten gaat natuurlijk niet zonder een koude parbo of een borgoe-cola. De gezelligheid zat er flink ik maar ik besloot om al weer vroeg naar huis te gaan want had de slaap echt nodig.

Donderdag 19-02
Vandaag de laatste dag van de week en dan is het weekend omdat ik naar Galibi ga ben ik een dagje eerder vrij. Het werken gaat wel kan de concentratie niet echt meer krijgen. We stopen deze dag dan ook weer vroeg met werken. Thuis ff slapen en dan klaar maken voor de Havana. De Havana was weer heerlijk genieten de hele avond gedanst was echt in me element maar was wel weer vroeg thuis rond 2 uur deden mijn voeten zo zeer van het dansen dat ik lekker ben gaan slapen.

Vrijdag 20-02
Vanochtend een soort van uit geslapen was om 9 uur wakker, maar had nog willen slapen. Om 11 uur zijn we richting Nicol en Femke gegaan om vanuit daar naar de afgesproken verzamel plaats te gaan voor de Galibi trip. We gaan met 29 mensen naar Galibi. De verhouden is 10 Surinamers waar van 2 vrouwen de rest mannen en 19 studenten waarvan 1 man de rest vrouwen. De trip is georganiseerd door OBO ( ons bij ons ) dit is een vrienden groep die het leuk vind om de Nederlandse studenten wat van het land te laten zien. We komen om 12:05 aan bij de verzamel plaats en krijgen gelijk de het commentaar waarom wij te laat zijn in plaats van de Surinamers. We vertrekken pas om 13:00 uur met een stads bus een busje voor de bagage en een klein personen busje. Bij de eerste stop na ongeveer een uur komen we er achter wat de Surinaamse mentaliteit is en hoe hun op trip gaan we krijgen een fles malibu en een pak ananas sap en de woorden geniet er van. Ik zit in het kleine busje samen met Femke, Nicol en de 4 vriendinnen van hun die hier op vakantie zijn. Na 2 flessen malibu zit de stemming er al goed in. Na ongeveer 4 uur rijden komen we aan in Albina vanaf dit punt vertrekken we met de boot naar Galibi. De boot reis is nat heel nat doordat er een flinke wind staat zijn er hoge golven en spat het water omhoog maar na een uur zitten hebben we dan eindelijk onze idealistische bestemming bereikt. Omdat we toch al nat zijn besluiten Céline en ik om iedereen dan maar het water in te gooien en al snel heeft iedereen een nat pak. Hier na snel ff douche en dan weer warme kleding aan want de zon is onder en het koelt snel af. Met een borrel in de hand naar het strand om daar heerlijk van de sterren te genieten. Ik met mijn bijdehante mond er waren er nog een aantal in het water en ja hoor ik lag wederom met kleding en al in het water. Na een 2de douche en op nieuwe warme kleding aan is ook het avond eten gereed we eten vanavond vermicelli soep met kip. Omdat niet iedereen elkaar kent doen we tijdens het eten een kennismakingsspelletje iets met lucifers en dat je geen ja en nee mag zeggen. Wat er natuurlijk niet mag ontbreken op deze avond is een strand wandeling en dit onder het genot van een warm makend drankje. Iedereen is al aardig moe en dus ligt al snel iedereen in zijn hangmat.

Zaterdag 21-02
Gister hadden we met ze alle afgesproken dat we e zonsopgang gingen bekijken en dus worden de meeste om 6 uur wakker gemaakt en al snel zit iedereen weer aan het strand. Tegen 7 uur is het al licht en verwacht bijna niemand meer een echt zonsopgang te zien en gaan dus slapen er waren er 2 zo slim om nog even te blijven zitten en de echte zonsopgang te zien daar behoorde ik zelf niet bij maar heb wel de schitterende foto’s er van. Eenmaal in de hangmat kan ik de slaap niet meer vatten net als mijn buurman Ivo en hebben dus gezellig liggen kletsen. De rest van de dag gezwommen, gezond, gegeten ( wat hier wel de hoofddagbesteding lijkt ) en getjilt. We hebben s’middags een dorpswandeling gemaakt waarbij we ook de Galibi Zoo gezien waar de dieren eigenlijk vrij rond lopen ook de aapjes die heel nieuwsgierig zijn naar toeristen en boven op je springen. Toen de zon wat minder fel werd nog gevolleybald en gevoetbald. Als avond eten hebben we vanavond Pinda soep omdat ze hier overdag warm eten hebben we meestal s’avonds soep. Om 10 uur vertrekken we dan eindelijk richting de schildpadden dit is ongeveer nog een uurvaren. Tijdens deze toch in kleine bootjes ( deze lijken om de sloepboten die ze bij de titanic gebruikten )komen we ook nog vast te zitten op een zandbank. De schildpadden zijn geweldig, ze zijn zo groot en het maakt echt een indruk op je we hebben er één gezien die zijn eieren aan het leggen was, één die het nest aan het bedekken was en één die terug naar zee krabbelde. Ik heb helaas maar 1 mooie foto van de schildpadden kunnen maken maar goed het doel van de trip is behaald. Bij terug komst op het basis kamp gaan al snel een hoop mensen slapen en blijven de gezellige mensen natuurlijk nog ff borrelen. De zal die nacht pas half 5 worden voordat ik mijn hangmat weer zie maar het was wel gezellig.

Zondag 22-02
Vandaag weer een poging gedaan om nu wel een zonsopgang te zien maar na 3 keer wakker gemaakt te zijn en daarna weer in slaap te vallen geef ik het op en slaap nog wat uurtjes verder. De rest van de dag brak geweest nog wel ff gezwommen in de regen die helaas zo lijkt het wel het einde van de trip aan geeft. Om 3 uur is de boot er weer en gaan we weer richting Albina maar niet zonder nog een groepsfoto te maken met OBO ( deze moet ik van de week nog krijgen ) de terug weg is helemaal een feestje dit keer zit ik in de grote bus waar wat lastig lijkt maar toch lukt flink gedanst wordt en de carnavals sfeer naar boven komt en het niet ontbreekt aan de carnavals krakers. Tegen 22:00 komen we weer aan op de verzamel plaats en druip iedereen langzaam naar huis. Wij, Sanne en ik worden naar huis gebracht door Jimmy ( een van de organisatoren ) en het is al duidelijk dat we donderdag in de Havana een reünie zullen hebben. Thuis gekomen nog ff snel een douche en dan gelijk naar bed want slapen is het enige wat ik nog kan. Het was weer een geweldige trip die prachtig beeldmateriaal op geleverd heeft kijk zelf maar de foto’s zijn te vinden op: http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/
Er komen van de week nog meer foto’s k moet ze nog verzamelen

Liefs,

  • 23 Februari 2009 - 13:10

    Trudy:

    Helga dat was wel een weekeind van veel doen en genieten liefs ma

  • 23 Februari 2009 - 16:07

    Eva:

    er staat een paard in de gang, als je nou niet springt ben je een homofiel, weet je wat ik wel zou willen zij een bloemetjs gordijn een bloemetjes gordijn.
    zo nu heb jij ook een beetje carnaval. hoe gaat het daar???

    hebben jullie ook nog soort van carnaval gevierd of alleen heel veel gedronken???

    Trouwens het word tijd dat je niet meer in de zon komt want ja je komt bijna terug en dan mag je niet bruiner zijn als mij. dus ik zeg burka aan. haha

    nou nog ff veel plezier

    xx

  • 23 Februari 2009 - 16:08

    Eva:

    er staat een paard in de gang, als je nou niet springt ben je een homofiel, weet je wat ik wel zou willen zij een bloemetjs gordijn een bloemetjes gordijn.
    zo nu heb jij ook een beetje carnaval. hoe gaat het daar???

    hebben jullie ook nog soort van carnaval gevierd of alleen heel veel gedronken???

    Trouwens het word tijd dat je niet meer in de zon komt want ja je komt bijna terug en dan mag je niet bruiner zijn als mij. dus ik zeg burka aan. haha

    nou nog ff veel plezier

    xx

  • 23 Februari 2009 - 16:14

    Eva:

    ja heb eerst het berichtje geplaatst en toen gelezen heel slim hahah je hebt het ook hilsrich gehad. leuk man

  • 23 Februari 2009 - 18:07

    Angelia:

    Hey Helga!
    Hoe is het met jou?
    Zo te lezen gaat het goed met je;) Weer allemaal belevenissen! en je hebt het zo te zien nogsteeds erg naar je zin daar;)

    Volgens mij als je terug ben moet je me maar eens gaan leren salsa dansen:P lijk me erg leuk hihi!!
    Dit doe je nu best vaak hea;) Echt leuk!:D

    Zo te horen borrel je nog vaak daarzo in Suriname:P whahha.. als je terug ben dan moeten we dat ook allemaal weer inhalen iig;)

    Wel super gaaf van die schildpadden zeg;)!
    Heb je ze aangeraakt?:o

    Nou k ga weer stoppen.. k ga zo snel je foto's nog bekijken!
    Spreek je op msn nog wel ff!!

    xx Liefs

  • 24 Februari 2009 - 13:39

    Soraya:

    Aah Helga! Ik had ook zo graag die schildpadden willen zien.. Klinkt in iedergeval super! Hier nog steeds dat kou kleumende gedoe, ik ga maar eens op zoek naar borgoe dacht ik zo.. Geniet er nog even van!

    Dikke kus

  • 26 Februari 2009 - 00:09

    Femke:

    Ha muts

    Het is ook super gezellig met jou!!!
    Morgen lekker naar Havanna!!! Heb er weer zin in...

    Liefs

  • 27 Februari 2009 - 07:47

    Henny De Bruin:

    He feestbeest
    Wat maak jij veel mee en zie je veel Erg leuk allemaal Het zal niet meevallen straks om weer in nederland te aarden. geniet nog maar lekker
    dikke kus

  • 02 Maart 2009 - 21:22

    Corien R:

    ...en nu weet ik het zeker: ooit ga ook ik weer naar Suriname!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

laatste week en thuis komst

06 April 2009

Bizar maar waar, mijn laatste verhaal!

30 Maart 2009

Aftellen

23 Maart 2009

weekend Ayo

16 Maart 2009

Een week vol water!
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 29174

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: