rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu rustig weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van helga bruin - WaarBenJij.nu

rustig weekje

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

12 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Maandag 5-01
Vandaag weer vroeg op want de werk week begon weer. wel weer even wennen na 5 dagen vrij geweest te zijn. Was niet helemaal lekker dus ben vroeg naar huis gegaan en heb de rest van de avond lekker op bed gelegen.

Dinsdag 6-01
Vandaag gewoon weer wezen werken. Heb vandaag ook weer kaartje binnen gekregen! Eindelijk sommige hebben er wel een maand over gedaan maar ik heb ze. Wouter belde nog om te vragen of we een nieuw huisgenoot wilde en hij is later die middag wezen kijken met dat meisje. Denk niet dat het was wat ze er van verwachte zij ging naar huis en Wouter bleef nog gezellig hangen. Wouter was naar huis en Raje kwam langs die bleef eten. Ook Ravina was terug van haar vakantie naar huis en kwam nog even buurten en bracht souvenirs mee uit Giana. Heb hele gave oorbellen gehad! Toen ze beide weg waren eindelijk lekker slapen.

Woensdag 7-01
Vandaag lekker gewerkt maar was niet bijzonder ofzo. Na het werken boodschappen wezen doen want we hadden eters. Nicolle, Femke en Ravina kwamen eten en foto’s uitwisselen van afgelopen weekend. Later kwam Alex ook nog en de nieuwe buurman (peter)kwam met bier aan zetten dus hebben nog ff gezellig gezeten.

Donderdag 8-01
Vandaag zoals gewoonlijk weer vroeg me bedje uit en weer aan het werk. Heb niet heel veel gedaan vandaag maar goed je moet wat. Na het werken nog even een uurtje geslapen want het zal een lange avond worden. Na het eten naar salsa les geweest dit was weer erg leuk na de salsa les naar de zanzibar om een cocktailtje te drinken en dan door naar de Havanna om wederom salsa te dansen. Het was een geslaagde avond maar bij thuis komst was het toch wat minder. De heren van het huis hadden zelf hun nieuw huisdier gevangen een kaaiman. Deze kaaiman zit dus nu nog bij ons in de wasmachine om dat ze nog niet weten wat ze er mee willen of je hem in leven willen laten of dat ze het willen op eten ( schijnt lekker te zijn ). Snel nog even 3 ½ uurtjes slapen voor dat ik weer aan het werk mag.

Vrijdag 9-01
Vandaag was het werken erg zwaar hield met moeite m’n ogen open. Vandaag ook nog even de kaaiman maar uit de wasmachine gehaald en in een beetje fatsoenlijke bak gedaan. Hier na nog even snel een uurtje op bed gelegen en toen gezellig met Hans(stagebegeleider) zijn vrouw en kinderen, Bonito (stagebegeleider) met vrouw en kind en met Soraya, Martijn en Remco wezen eten bij de optimist. Na het eten weer even naar huis omkleden en opfrissen om daarna met Remco naar de Za Za Zoe te gaan waar we Femke en Nicolle zouden zien. Aan gekomen bij de Za Za Zoe was het er nog erg rustig maar geleidelijk liep het wel vol vooral met bakra’s. t was een top avond en gingen om 4 uur richting huis luid mee lalend met de muziek in de taxi. Soraya is nog mee geweest voor een slaapmutsje te doen bij ons thuis dat trok ik niet meer dus ben gelijk in me bedje gestort.

Zaterdag 10-01
Vandaag bijzonder weinig gedaan vooral bijgeslapen en schoongemaakt want het was zo’n tieves zooi nu we Wikkie ( de kaaiman ) hebben. Strax gezellig weer uiteten bij Sharina en daarna naar La cafe en dan weer naar de Za Za Zoe! Zal morgen wel weer helemaal gaar zijn maar daar is het zondag voor he.

Zondag 11-01
Vandaag er weer vroeg er uit want had gister afgesproken om mee te gaan naar fort Zeelandia. Dit is een van de eerste verdedigingsforten in Suriname. Het was wel interessant alleen jammer dat het zo vroeg was. Ook zijn we op de plaats geweest waar de december moorden hebben plaatsgevonden best wel bizar om daar te staan. Er werd verder weinig over verteld. Na de rondleiding weer lekker naar huis gewandeld. Het begint al weer flink warm te worden wat aankondigt dat de korte regentijd al weer bijna ten einden is. Na een uurtje of 2 lekker gerelaxed te hebben bij ons thuis op weg naar het volgende de zoo. De dierentuin hier is wel heel wat anders dan de dierentuin in Nederland. Als je door de dierentuin heen loopt krijg je gewoon medelijden met die dieren dan hebben ze het in Nederland echt goed. Maar goed binnen een uurtje hadden wel alles gezien wat er te zien was en gingen we naar huis. Thuis nog een filmpje gekeken met Femke, Nicolle, Martijn, Lizet, Alex en ik en gezellig rotti gegeten met ze alle.

liefs

• 12 Januari 2009 - 14:16

Remco:

Hey Reisgenoot!

Tot nu toe erg gezellig met je! Alleen die ochtendhumeurtjes vallen tegen!:)

X

• 12 Januari 2009 - 14:54

Sabrina:

Wat een leuk verhaaltje weer. Het is daar echt je thuis geworden lees ik. Goed van je hoor.
    Maar een kaaiman als huisdier...bizar, maar weer eens wat anders dan een konijntje (zoals wij sinds een maandje ;)).

Nu ongeveer op de helft toch? Nou, hou nog maar lekker vol daar en tot lees.

xx. Sabrina

• 12 Januari 2009 - 14:56

Ferdy:

Hoi Helgje,

Ik mis de fotos deze keer!! :o

Mis je ons al een beetje??

Bizar van die kaaiman zeg!!

Spreek je!!

Liefs Ferdy

• 13 Januari 2009 - 10:29

Kitty:

haha een kaaiman in de wasmachine!! zo te zien vermaak je je goed daar, leuk om te horen! Lekker genieten en tot over n paar maandjes!

xxx

• 13 Januari 2009 - 18:29

Joke:

hoi Helga,
    't Gaat super volgens mij. Beetje werken en een beetje feesten....
    Hoe verzorg je nou zo'n kaaiman? Moet je hem nog uitlaten?????
    Groetjes Berrrrrt en Joke
    ps Annet komt eraan

• 13 Januari 2009 - 19:56

Jacqueline:

Hallo Dame.
    Volgens mij is het helemaal top daar. Je hebt toch enige regelmaat, werken, feesten, slapen:-) tja, een lekker levendje.
    En dat klimaat.......vandaag was het hier herfst. Geniet maar!
    Liefs, Jacq en de rest uit Benschop