Surabaya is all about food!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu Surabaya is all about food!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu

Surabaya is all about food!!

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

28 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Michel heeft mij verteld dat het niet beleeft is om niet te eten als iemand je dat aanbied, het zelfde geld voor drank. Dus als een goede ingeburgerde toerist heb ik dit niet gedaan, maar in het verhaal zal duidelijk worden dat dit geen pretje is. Het kan ook gewoon te veel zijn.Surabaya Food... too much to handle!!

Dag 1
We beginnen de dag natuurlijk met een ontbijtje ( twee boterhammen ) dit om half 5 s’ochtends want we vliegen vroeg vandaag. Op t vliegveld aangekomen kunnen we bijna gelijk al t vliegtuig in, in t vliegtuig nemen we natuurlijk ook weer een boterham. Ik slaap dit keer in een appartement hier gaan we eerst langs om mijn spullen te droppen. Daarna door naar het huis van michel waar we bij aankomst ontbijt krijgen boterhammen met worst, spek, kaas en tomaat. We blijven nog even in het huis en na een uur krijgen we weer te eten, de lunch, deze bestaat uit rijst met een soort van draadjes vlees. We gaan naar de mall om te shoppen en natuurlijk eten we hier wederom, dit keer eten we bakso iets waar surabaya om bekend staat. het zijn ballen die ondefinieerbaar zijn van herkomst en vaak geserveerd met een soort ader of slokdarm. Ik zeg dat ik vol zit maar krijg toch… weer eten…. S’avonds gaan we naar het food-festival omdat we moeten wachten op een vriend van michel. Dit is geen festival zoals in Nederland (helaas) er zijn het hele jaar door kraampjes die van alles verkopen. We gaan hier saté ketjap met rijst eten en nog een ondefinieerbare groente. Op dit moment zit ik zo vol dat het eten me tegen gaat staan en er niet meer van kan genieten. na een kort bezoek aan die vriend van michel is het tijd om te slapen mijn lichaam moet de grote hoeveel voedsel verwerken.

Dag 2
Gister in de mall hebben we een soort oliebollen gekocht die dienen als mijn ontbijt, ook heb ik fruit mee gekregen van de dienst dame van michel. Om 4 uur komt michel me halen en gaan we naar haar huis om te chillen, ik vertel michel dat ik echt niet meer zo veel kan eten als gister en ik draai de rollen om ik maak pancakes voor haar tot ze niet meer kan. We gaan vandaag of eigenlijk vanavond ook eindelijk iets zien van de stad, we gaan naar een boedisten tempel. De tempel is mooi, het zij als we deze overdag bezocht hadden, nu in de avond is het verlicht en lijkt het net een kerstboon met alle gekleurde lichtjes ook is er niet te zien van de zee waar deze tempel op uitkijkt. Al met al dus leen tegenvaller. We gaan verder en bezoeken een kerk omdat zo als michel het zegt het tijd voor mij is dat ik een momentje met god heb. Na dit alles gaan we de dochter van michel ophalen van de kerk waar ze in het koor zingt. We moeten wachten en wat gaan we doen…. Eten!!! Deze gang sla ik over want heb nog genoeg om op te teren. Voor de avond zijn we uitgenodigd door de persoon in wiens appartement ik verblijf om naar penthouse (club) te komen om daar in een private suite wat te komen drinken. Dit houd in dat er karaoke is en eten in combinatie met een glas cognac. Na dat we uit penthouse vertrekken en naar huis gaan, gaan we natuurlijk eerst eten!

Dag 3
Nadat ze me opgehaald heeft wil de haar moeder met ons lunchen en we gaan naar een Koreaanse restaurant waar ik eerst Amerikaanse pancakes krijg en daarna vol gestopt wordt met gefrituurde dumpings en vreemde soorten paddenstoelen die zeer smakelijk zijn. na de lunch gaan uit uitbuiken bij haar thuis en krijgen we van de dienst dame fruit want we zitten nog niet vol toch??? Tegen de avond gaan we naar de kapper om ons haar te laten doen want vanvond is De avond want er komt voor Indonesische begrippen een bekende Duitse dj Dash berlin. En gelukkig even geen eten!!!

Dag 4
Na een leuke nacht er toch heel vroeg uit want mevrouw heeft honger, dus we gaan naar een dichtbij gelegen mall en gaan ontbijten met…. Nasi! Dit is zoveel dat ik de rest maar mee neem voor later want krijg het niet op. Ook krijg ik een assortiment gevulde broodjes omdat michel de rest van de dag weg gaat en ze bang is dat ik honger krijg ( hoe is dat mogelijk?? ). De rest van de dag lig ik heerlijk in de zon en slaap ik lekker bij. Tegen de avond komt michel en ze heeft, hoe verrassend, eten bij zich. Na het eten om kleden en we gaan het nacht leven weer in!

Dag 5
Dit is qua voedsel toch wel t toppunt. Ik eet s’ochtends niets in de wetenschap dat ik strax toch weer vol gepropt ga worden ( uitslapen zit er wederom helaas niet in ). ik wordt op gehaald en we gaan ontbijten ( 2 uur s’middags ) in een restaurantje met Nederlandse invloeden, wel grappig om te zien. Hier eet ik een salade maar omdat er gedacht wordt dat dit niet voldoende voor mij is wordt er ook nog een steak besteld voor mij, die ik overigens niet helemaal op kan. Na het eten gaan we terug naar het huis van michel, om haar moeder op te halen die net wakker is geworden en we gaan wederom eten. Er zit letterlijk misschien 30 minuten tussen het vertrek van het ene restaurant en de aankomst in het volgende restaurant. Het is een sea food restaurant dus ik heb een goed excuus om niets te bestellen maar moeders gaat hier niet mee akkoord en besteld dan maar dessert voor mij en een kokos drankje ( wat samen ook een hele maaltijd is). Na het eten gaan we naar het vliegveld waar we er achter komen dat we vertraging hebben en wat ga je dan doen om de tijd te doden… idd eten!!! Op dit punt kan ik geen eten meer zien of ruiken en ben blij dat ik weer als ik weer thuis ben!

Liefs helga

PS voor nieuwe foto’s klik op de link

http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/indonesie/

  • 28 Juni 2012 - 04:43

    Fam De Bruin:

    hey helga
    eten in overvloed!!
    ben je al een beetje uitgebuikt
    nog 2 weken , en dan ga je trekken:-)
    we wensen je nog een fijne vakantie, geniet ervan

  • 28 Juni 2012 - 04:48

    Helga:

    hey

    ik ben al bezig aan mijn een-na-laatste-dag! dus ga maandag al beginnen met mijn reis!!

  • 28 Juni 2012 - 07:24

    Jorinde:

    Soms kan het inderdaad teveel zijn.. Enne, die pancakes die je hebt gebakken, heb je die zelf ook gegeten? ;) xx Jorinde

  • 28 Juni 2012 - 07:52

    Trudy:

    lieve schat,ik heb deze keer weer genoten van je verhaal en mooie foto s we spreken elkaar op 5 juli[bizondere dag] liefs ma

  • 28 Juni 2012 - 08:38

    Jody:

    Gelukkig... ik hoef niet meer vega te koken als je thuis bent... :P

  • 28 Juni 2012 - 15:37

    Femke :

    Heej meis,

    Whaha wat een eten!! Maar buiten het eten klinkt het heerlijk relaxt!
    Tot snel!!!

    Xus xus

  • 28 Juni 2012 - 16:39

    Hoi Helga:

    Ik heb je foto's zitten bekijken, ben hartstikke jaloers. Geweldig daar, je hebt het volgens mij erg goed.

    Veel plezier nog, binnenkort weer eens een Suri reünie??

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesie

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Van regenwoud naar vulkaanlandschap

28 Juni 2012

Surabaya is all about food!!

04 Juni 2012

Bandung & Surabaya

21 Mei 2012

singapore

18 Mei 2012

Paradijs
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 29159

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: