Paradijs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

18 Mei 2012 | Indonesië, Batavia


Voor ik mijn verhaal begin wil ik nog even zeggen dat ik het leuk vind dat mijn verhalen nog steeds gelezen worden, en dank jullie voor de berichtjes!!

Een weekendje paradijs

Beeld je even in, ligt heerlijk op een ligbedje, de zon schijn heerlijk op je huid. Je kijkt om je heen en zo ver je kunt kijken zie je helder azuur blauw water en wit zand strand. De geuren die je ruikt zijn van zonnebrand en de heerlijke zoete vers fruit salade die naast je ijskoude drankje staat. wat wil je nog meer??!! zo zag mijn weekend op Palua Macan Tiger Island er uit. Het is alles waar je van gedroomd hebt…. Als je me niet gelooft kijk dan maar naar de foto’s!!

Maar ik zal bij het begin beginnen. Op zaterdag ochtend vroeg (8 uur) vertrok je boot. In de stad was het nog niet een mooi weer dus was ik een beetje sceptisch over hoe het weekend zou worden. maar na een boottocht van ander half uur kwamen we aan in een compleet andere wereld.

Op het eiland zelf is niet veel te doen het is zo klein dan je het in 5 min hebt rond gelopen. Maar ik heb t weekend veel tijd onderwater gespendeerd. Rond het eiland zijn er vele koralen die prachtig zijn om te bekijken. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven een zeester gezien die hier in overvloed aanwezig waren net als je zee-egels wat minder leuke dieren zijn. Het is trouwens een delicatessen om de eieren van deze zee-egels rauw te eten hier. Ik heb het gezien maar durfde het niet aan om het ook daadwerkelijk te proeven.

Na drie dagen op het eiland was het weer tijd om terug te gaan naar de stad, waar het bij aankomst regende. De mini vakantie was heerlijk maar nu helaas weer aan het werk.

Liefs Helga

PS voor nieuwe foto’s klik op de link

http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/indonesie/

  • 18 Mei 2012 - 06:33

    Jody:

    OMG, wat een paradijs! Wel fijn dat je ff zo'n lekker weekend tussendoor!! (de volgende keer ga ik graag mee;) )
    Spreek je snel xx

  • 18 Mei 2012 - 07:23

    Jennifer:

    Ooow heerlijk joh! Fijn dat je genoten hebt.. Werkse nu weer enne tot skypes! X

  • 18 Mei 2012 - 07:39

    Trudy:

    Helga,ziet er geweldig uit,wat een ervaring liefs ma

  • 18 Mei 2012 - 15:25

    Fem:

    Jaloers!!!!!
    Ow echt klinkt super!!! Ik wil ook haha!

    Veel plezier nog meid!
    Xus

  • 19 Mei 2012 - 08:23

    Ferdy:

    Hoi helgje! Heb met jaloersie je verhaal gelezen! Genietse nog even! Liefs

  • 20 Mei 2012 - 09:46

    Joke En Bert De Wit:

    Beste Helga,
    Ik heb je verslagen gelezen en je fotos bekeken. Wat een prachtig avontuur en wat dapper. Ik heb heel veel bewondering voor je dat je dit in je eentje aandurft. Besef dat je heel veel levenservaring opdoet en dat je hier heel sterk van terug gaat komen. Geniet van elke dag, dit maak je maar een keer mee.
    Lieve groeten van,
    Bert

  • 20 Mei 2012 - 11:03

    Stef Corinne:

    hoi helga
    zo te lezen heb je het nu goed naar je zin
    heerlijk een weekendje weggeweest:-)
    en beheers je de taal al een beetje?
    meid geniet er van ..
    heel veel groetjes van ons allemaal
    :-)

  • 20 Mei 2012 - 23:07

    Martiene:

    Bijna bijna bijna...
    nog een paar nachtjes en dan ben ik ook in Jakarta ..

    ik ga proberen een fles tonic voor je mee te nemen, hoop dat het lukt.

    Tot woensdag (we contacten nog wel hoe en wat want weet niet hoe ik op je stage kom donderdag ) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesie

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Van regenwoud naar vulkaanlandschap

28 Juni 2012

Surabaya is all about food!!

04 Juni 2012

Bandung & Surabaya

21 Mei 2012

singapore

18 Mei 2012

Paradijs
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 29162

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: