Bandung & Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu Bandung & Surabaya - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu

Bandung & Surabaya

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

04 Juni 2012 | Indonesië, Batavia

Weekendje Bandung
We willen een weekendje weg, is wat anders zien dan de stad. Michel (huisgenootje) zegt waarom gaan we niet naar bandung “het parijs van Java”. Na 3 uur in een busje gezeten te hebben komen we aan in bandung, het is hier voelbaar koeler je merkt echt dat je in de bergen bent. We besluiten om na het inchecken ons te verkleden en is te gaan kijken of het uitgaansleven hier is.

Wat een bezienswaardigheid in bandung moet zijn is trans studio, ons (Martine, klasgenootje en ik) is verteld dat het iets cultureels is. Aangekomen daar blijkt het een soort overdekt pretpark te zijn, ook leuk maar niet wat in de lijn van verwachting lag. Savonds wordt het helemaal goed gemaakt door te dineren op de berg met uitzicht over de stad! Dit is prachtig en natuurlijk doen we savonds nog een drankje in een van de clubs in bandung. Gelukkig hebben we de zondag om heerlijk bij het zwembad bij te komen voor we weer naar de drukke stad gaan.

Weekendje Surabaya
Surabaya is op Jakarta na de grootste stad van Java aan de oost kant van het eiland. Ik ben uitgenodigd door mijn huisgenootje in Jakarta om met haar mee te gaan naar haar thuis stad Surabaya. Het is ongeveer een uurtje vliegen en dan komen we aan in het veel warmere deel van Java. We worden opgehaald van het vliegveld door haar chauffeur want zo zegt ze “dat is hier heel normaal dat je die hebt”. In de auto bereid ze me er op voor dat het huis heel klein is waar ze woont, ze woont er met haar moeder, broer en dochter. Na een wir war van straatjes komen we aan bij het huis. Het is er knus en warm en er staat al een maaltijd op ons te wachten, echte bakso ( soort soep met rijst en ballen ). Het huis is primitiever dan ik gewent ben geen, geen douche met warm water maar een bak met water dat je met een kommetje over je een kunt gooien, koken op een gasfles en dergelijke dingen.

Het eerste avontuur hier is als we zaterdag op weg zijn naar een club en er een aanrijding is met een taxi (we reden stapvoets). We zoeken een politie agent op om te helpen. Deze legt uit dat dit een manier van mensen te beroven is, je wordt aangereden, zij doen of jij hun aan gereden hebt en willen dat je ze volgt naar een steegje om alles zo gezegd “te regelen” en dan beroven ze je. Ook vertelt hij dat we een makkelijke prooi zijn om dat ik opval (blank = rijk) en we zijn twee vrouwen alleen in een auto. Omdat we van dit alles nog al geschrokken zijn betalen we de agent 10.000 Rp ( ong. 10 euro ) en dan stapt hij in en rijd met ons mee naar onze bestemming. Voor de rest een leuke avond gehad in de grootste club van surabaya M one!

Zondag een dag met de familie en wat ga je dan doen dan gaan je naar de mall. Beetje rond lopen en kijken en natuurlijk eten. Naar een weekend met weinig slaap is het tijd om terug te gaan naar jakarta en om heerlijk in mijn eigen bedje te gaan slapen!

Liefs helga

p.s helaas nog geen foto update ben er nog niet aan toe gekomen om ze er op te zetten maar zal dit van de week doen!

• 04 Juni 2012 - 21:25

Martine:

Het klinkt alsof je je draai nu helemaal gevonden hebt :)!! Super zo'n local weekend, maar wel eng van die taxi ervaring... Pas goed op jezelf!

Werkse weer deze week! Zondag skypen?

X

• 05 Juni 2012 - 07:59

Trudy:

Helga,mooie schoenen,het internet viel gelijk uit toen je ze liet zien liefs ma

• 05 Juni 2012 - 12:20

Jacqueline:

Hey wijffie. Heerlijk om de verhalen te lezen over de "avonturen/belevenissen" die jij hebt mee gemaakt. Wat een mega ervaring is het weer. Was ik nog maar jong.........;-) xx

• 07 Juni 2012 - 12:09

Dennis:

Heeey Wereldreiziger!

Cool om al je verhalen te lezen en je belevenissen te volgen! Zo maak je iig nog eens iets mee ;) Hoe staat het er voor met je opdracht? Gaat dat ook een beetje volgens plan? Geniet lekker van je tijd daar en doe zo veel mogelijk leuke dingen :D !!!

Have fun!

X Dennis

• 11 Juni 2012 - 13:26

Trudy:

Helga,wat een prachtige foto s
    fantastche omgeving liefs ma