singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu singapore - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van helga bruin - WaarBenJij.nu

singapore

Door: helga

Blijf op de hoogte en volg helga

21 Mei 2012 | Indonesië, Batavia

alweer heel snel maar nog een verhaaltje

dit weekend ben ik naar Singapore geweest voor een dagje. Ik moest het land uit voor mijn visa dus dacht laat ik Singapore maar eens gaan bekijken. Singapore is een grote schone en geordende stad. In het vliegtuig was er een aardige Griekse piloot die mij uitleg gaf in hoe het openbaar vervoer hier werkt. En aangekomen in Singapore sprak eigenlijk alles voor zich. Een uur nadat ik geland ben stap ik de metro (of de mrt zoals ze die hier noemen) uit in little India. Dit is net als china town een gebied waar veel mensen uit India leven. Er zijn verschillende tempels te vinden plaatsen waar men de offers voor de tempels maken. Hier heb ik ook een mooie traditionele henna tatoo laten zetten op mijn hand. Vanuit little India ga ik met de metro verder naar het wel bekende marina bay sands. Dit is geloof ik het duurste en hoogste hotel in Singapore (Je betaald gemiddeld 700 dollar per nacht). Ik ga met de lift om hoog we zijn in 30 sec op de 75ste verdieping ( hoe bizar is dat), maar het uitzicht is het zeker waard. Doordat het helder is kun je ontzettend ver kijken. Na deze bezichtiging is het al weer tijd om richting het vliegveld te gaan. Hier aangekomen krijg ik helaas te horen dat mijn vlucht vertraagd is doordat er in Hongkong iemand heeft geroepen dat er een bom in het vliegtuig ligt en dit is het vliegtuig waar ik weer mee naar Jakarta moet. Na 4 uur vliegen is het dan zo ver we kunnen gaan. Aangekomen in Jakarta doet zich wederom een probleem voor. De immigratie ambtenaar geloof de reden van mijn reis naar Singapore niet en ook niet wat mijn reden van verblijf is in Jakarta. Geloof me dan breek toch echt het zweet je uit! Na een half uur laat de man me dan eindelijk gaan met de woorden; ik geloof je als nog niet, maar ik laat je gaan. En weet wel dat als ik je zie werken ik je het land uit laat zetten. Opgelucht stap ik een taxi in en laat me naar huis brengen! Het was een dag vol spanning maar alles is goed gekomen. Voorlopig geen tripjes naar t buitenland meer voor mij!

Liefs Helga

PS voor nieuwe foto’s klik op de link

http://s495.photobucket.com/albums/rr312/helgadebruin/indonesie/

  • 22 Mei 2012 - 16:32

    Fem:

    Hallow avonturier (schrijf je dat zo :p )

    Wat en verhaal weer! Doe je wel voorzichting! Kan me voorstellen dat dat wel eng was ja, vooral als je alleen bent! Goed te horen dat je weer goed over gekomen bent.

    Tot snel lieverd
    Xus

  • 25 Mei 2012 - 09:38

    Manon:

    Wow hellie das heftig, kan wel snappen dat het zweet je uitbreekt ja!! Ik zie die dingen vaaak gebeuren op tv bij border security. Das echt heel spannend om zelf mee te maken, dat wil je natuurlijk liever niet! Toch geen nachtje blijven slapen in dat super de luxe hotel? haha. Ik blijf je volgen, groetjes aan Martiene, fijn voor je dat er nu ook iemand is waarmee je lekker nederlands kan praten!! Xxx

  • 31 Mei 2012 - 09:59

    Trudy:

    Helga wat een mooie foto s,vooral onder water liefs ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Indonesie

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2012

Van regenwoud naar vulkaanlandschap

28 Juni 2012

Surabaya is all about food!!

04 Juni 2012

Bandung & Surabaya

21 Mei 2012

singapore

18 Mei 2012

Paradijs
helga

Actief sinds 22 Okt. 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 29160

Voorgaande reizen:

23 Maart 2012 - 31 Juli 2012

Indonesie

11 November 2008 - 15 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: